• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
کشاورز گلستانی:

کشت بی رویه و اُفت شدید قیمت ذرت | سال آینده رغبتی برای کشت نیست

  • کد خبر : 8927
  • 01 شهریور 1401 - 8:45
کشت بی رویه و اُفت شدید قیمت ذرت | سال آینده رغبتی برای کشت نیست
گرگان- مقصودلو، کشاورز گلستانی گفت: خلف وعده اتحادیه دامداران و جهاد کشاورزی استان در خرید تضمینی منجر به بی انگیزگی کشاورزان برای کشت ذرت در سال آینده می شود، روندی که منجر به بحران خواهد شد.

ابوالفضل مقصودلو در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: اتحادیه دامداران و جهاد کشاورزی استان به وعده های خود مبنی بر مبلغ اعلامی برای خرید تضمینی ذرت  عمل نکردند و این محصول با کاهش شدید قیمت مواجه شد.

این کشاورز گلستانی ضمن اشاره به کمبود نهاده دامی در سال جاری، گفت: اتحادیه دامداران مبلغ دو هزار تومان را برای خرید ذرت اعلام کردند اما با توجه به کشت بی رویه این محصول، اتحادیه  ذرت را با رقمی که از قبل اعلام کرده بود خریداری نمی کند.

وی افزود: قبل از شروع کشت ذرت قیمت این محصول از طریق اتحادیه گاوداران  بیش از دو هزار تومان اعلام شد اما در حال حاضر که به فصل برداشت رسیدیم این  محصول کیلویی هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورز خریداری می  شود.

وی ادامه داد: کشاورزهای فعال در اراضی کوچکتر حتی کمتر از هزار تومان این محصول را به فروش می رسانند، و با توجه به کم آبی و هزینه های بالای کشت، سم و کود فروش این محصول با قیمت هزار تومان منصفانه نیست.

مقصودلو گفت: اگر کشاورز می دانست که ذرت را با این مبلغ خریداری می کنند مطمئنا این محصول را کشت نمی کرد چرا که ذرت تنها برای دامداری ها مصرف می شود و اگر آنها ذرت را خریداری نکنند بازار فروش دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشاورزان ناراحت هستند و با توجه به اینکه این محصول مورد نیاز همه نیست و کشاورز نیز شرایط نگهداری را ندارند مجبور به فروش این محصول با قیمت اعلام شده، هستند.

او با یادآوری این نکته که سال آینده کشت ذرت بسیار کم خواهد شد، گفت: این رقم حتی جبران هزینه اجاره زمین کشاورز نخواهد شد و کشاورزان در این حوزه خسارت شدیدی با توجه به هزینه کاشت، داشت و برداشت خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8927
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.