• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
کشاورز گلستانی:

استفاده از تجهیزات نامناسب برای برداشت چغندر| قیمت خرید از گلستان منصفانه نبود

  • کد خبر : 8907
  • 31 مرداد 1401 - 13:57
استفاده از تجهیزات نامناسب برای برداشت چغندر| قیمت خرید از گلستان منصفانه نبود
گرگان- بنایی، کشاورز گلستان گفت: امسال کارخانه ها از تجهیزاتی برای برداشت استفاده کردند تا به میزان خاصی از چغندر را برداشت کنند که این باعث کاهش برداشت کشاورزان نسبت به گذشته شد.

بابک بنایی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: امسال کارخانه ها از تجهیزاتی برای برداشت استفاده کردند تا به میزان خاصی از چغندر را برداشت کنند که این باعث کاهش برداشت کشاورزان نسبت به گذشته شد.

این کشاورز گلستانی با بیان اینکه نزدیک به سه سال است که کشت چغندر در مساحت ۲۰ هکتار انجام می دهم، افزود: برخی از کارخانه ها خرید منصفانه ای دارند اما برخی دیگر در عیاربندی چغندر بسیار ناعادلانه عمل می کنند.

وی ادامه داد: از لحاظ قیمت گذاری با توجه به افزایش تعرفه سایر محصولات، چغندر از هزار و ۳۰۰تومان به دو هزار و ۶۰ تومان رسید که این نشاندهنده افزایش۵۰ درصدی قیمت این محصول است با اینحال محصولاتی مانند کلزا و گندم در این مدت بیش از دو نیم برابر افزایش قیمت داشتند.

او اضافه کرد: قیمتی که برای چغندر مشخص شده عیار بندی می شود و باتوجه به عیار قیمت آن مشخص می شود و بیشتر مواقع از کیلویی دو هزار تومان کمتر به فروش می رسد.

بنایی با تاکید بر این مساله که هر عیاری که کم شود بر قیمت نهایی چغندر تاثیر می گذارد، تصریح کرد: برخی از کارخانه ها خرید منصفانه ای دارند اما برخی کارخانه های هستند که در عیاربندی چغندر بسیار ناعادلانه عمل می کنند.

این کشاورز گلستانی با گلایه از دستگاه های برداشت چغندر گفت: امسال دستگاه ها به گونه ای بود که تنها سایزی خاص از چغندر برداشت شد و محصولاتی که به مراتب کوچکتر بودند در زمین باقی ماندند، مساله ای که باعث خسارت زیادی به کشاورزان شد.

بنایی با بیان اینکه در سال نخست ۹۰ تن برداشت در هر هکتار داشتم، افزود: سال گذشته میزان برداشت به ۶۵ تن و امسال هم به رغم شرایط مناسب آب و هوایی به ۵۰ تن رسید. دراین نوع برداشت امسال، چغندرهای زیادی در زمین باقی ماندند، به همین خاطر برای سال آینده سطح کشت کمتری خواهم داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8907
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.