• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

کاهش ۱۵ درصدی تولید با قطعی یک روزه برق |زیرساخت های شهرک صنعتی ضعیف است

  • کد خبر : 8880
  • 30 مرداد 1401 - 10:09
کاهش ۱۵ درصدی تولید با قطعی یک روزه برق |زیرساخت های شهرک صنعتی ضعیف است
گرگان- مبصری، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: زیرساخت های شهرک های صنعتی گلستان ضعیف است و با قطعی برق نیز شاهد کاهش ۱۵ درصدی ظرفیت تولید در استان هستیم.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شهرک های صنعتی یک سری مزیت برای تولید کننده دارد، از جمله نوع استعلام ها و همچنین زیرساخت های که از قبل آماده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان، افزود: اما متاسفانه در گلستان زیرساخت شهرک های صنعتی ضعیف شده است؛ یعنی شهرک ها در گذشته زیرساخت هایی داشتند اما با توجه به اینکه به روزرسانی و توسعه آن انجام نشده، در حال حاضر قدرت و دوام لازم را ندارند در بخش های مختلف مانند برق، گاز و آب شهرک های صنعتی با مشکل مواجه هستند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور، ادامه داد: علاوه بر این مشکلات در طی تابستان یک روز در هفته قطعی برق نواحی صنعتی را داریم یعنی اگر شش روز در هفته روز کاری داشته باشیم ۱۵ درصد ظرفیت تولید را کاهش دادیم و این موضوع بسیار مهم است.

مبصری با بیان اینکه زیرساخت شهرک های صنعتی استان حتی راه ها و خیابان آن استاندارد قابل قبولی ندارند، افزود: به نظر می رسد که زیرساخت شهرک های صنعتی از ابتدا یا ناقص بودند و یا در گذر زمان فرسوده شدند.

وی ضمن اشاره به این نکته که یک شهرک صنعتی در چندین فاز به بهره برداری رسید، اضافه کرد: متاسفانه به دلیل اینکه بین کلنگ زنی پروژه تا بهره برداری آن سال ها طول کشید، برخی زیرساخت ها فرسوده شدند و شرکت های عمرانی هم در حال حاضر با توجه به هزینه های بالای مرمت شهرک، حاضر به مرمت این فرسودگی ها نیستند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه واحدهای تولید توانمند می توانند هزینه جبران فرسودگی زیرساخت های نواحی صنعتی را برعهده بگیرند، گفت: دولت با در نظر گرفتن معافیت مالیاتی به این واحدها کمک کنند تا بتواند بخشی از مشکلاتی که در حوزه زیرساخت های نواحی صنعتی استان وجود دارد را مرتفع سازند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8880
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.