• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0
استاندار گلستان:

تعلل در تامین زمین مسکن ملی پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 8539
  • 19 مرداد 1401 - 8:17
تعلل در تامین زمین مسکن ملی پذیرفتنی نیست
گرگان- استاندار گلستان با بیان این که تعلل مدیران در تامین زمین مسکن ملی پذیرفتنی نیست، گفت: مدیری که در قبال این موضوع مقاومت کند بعد از دو بار تذکر، با وی برخورد خواهد شد.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: نهضت ملی مسکن در ابتدا یک شروع بطنی داشته و هم اکنون سیر رو به جلوی خود را طی می‌کند.

استاندار گلستان افزود: برخی استان‌ها از جمله استان‌های شمالی محدودیت زمین داشته، در نتیجه اقدامات طرح ملی تحت الشعاع این مسأله قرار گرفته و با چالش بیشتری مواجه شده است.

وی گفت: در استان گلستان با توجه به ۴۷ درصد جمعیت روستایی، سهم این بخش افزایش یافته و تلاش می‌کنیم تعداد سهمیه را از ۲۸ هزار واحد مسکونی به ۴۰ هزار واحد افزایش دهیم.

زنگانه عنوان کرد: چالش تأمین زمین در شهرها با شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی در حال رفع است و پروژه‌های بزرگ در قالب شهرک در نظر گرفته شده و عملیات تسریع خواهد شد.

استاندار گلستان متذکر شد: همچنین پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر را طبق دستورالعمل به این طرح اضافه می‌کنیم تا وارد چرخه تکمیلی شوند.

وی از تشکیل شورای مسکن به صورت جدی و جلسه فرعی موازی در این راستا خبر داد و گفت: تمام تلاش ما برای اجرای این طرح‌ها است و البته مقاومت‌های توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و مدیری که در قبال این موضوع مقاومت کند بعد از دو بار تذکر، با وی برخورد خواهد شد به گونه‌ای که در یکی از شهرستان‌ها یکی از مدیران را عزل کردیم.

زنگانه با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن شعار دولت سیزدهم بوده و به صورت جدی در این زمینه ورود خواهیم کرد، گفت: برای تامین زمین توافقات خوبی با معاون املاک بنیاد مستضعفان انجام داده‌ایم تا گره تامین زمین باز شود.

استاندار گلستان از مذاکرات با اوقاف خبر داد و گفت: به دلیل اینکه این نهاد هم تابع تصمیمات ملی است با سازمان اوقاف مذاکراتی انجام شده و تا آخر سال روند اجرای ملی مسکن مطلوب خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8539
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.