• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی ایران مطرح کرد؛

ادامه بلاتکلیفی مرغدارانی که نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی طلبکارند

  • کد خبر : 7740
  • 22 تیر 1401 - 10:20
ادامه بلاتکلیفی مرغدارانی که نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی طلبکارند
مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایران، از ادامه بلاتکلیفی مرغدارانی که نهاده‌های خوارک دام با نرخ ارز ترجیحی طلبکارند، خبر داد.

به گزارش نویاب به نقل از اقتصاد آنلاین، حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایران درباره وضعیت تامین نهاده‌های خوراک دام مرغداران اظهار کرد: در حال حاضر دو گروه از مرغداران در تامین نهاده خوراک دام مشکل دارند که وزارت جهادکشاورزی باید مطالبات آن‌ها را تحویل دهد.

وی ادامه داد: گروه اول مرغدارانی هستند که نهاده‌های خوراک دام را با نرخ ارز ترجیحی(۴۲۰۰ تومانی) خرید و پول آن را نیز واریز کرده‌اند اما، تا به امروز نهاده‌ای دریافت نکرده‌اند.

اسدالله نژاد گروه دوم را مرغدارانی عنوان کرد که، به دلیل جوجه ریزی تا تاریخ ۱۴۰۱.۲.۲۱، یعنی دقیقا در زمان تغییر نرخ ارز نهاده های خوارک دامی از ترجیحی به نیمایی، مشمول دریافت نهاده‌ها با ارز ترجیحی شده‌اند. برای این گروه از مرغداران هنوز نهاده در سامانه بازارگاه (سامانه توزیع نهاده‌های دامی) تامین نشده است تا خرید خود را انجام دهند.

به گفته وی؛ این مرغداران جوجه ریزی را در بهمن و یا اسفندماه سال گذشته انجام داده‌اند اما، مرغ خود را پایین‌تر از نرخ مصوب آن زمان، یعنی ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان با زیان فروخته‌اند.

اسدالله نژاد تصریح کرد: این مرغداران بدهی‌های سنگینی برای خرید نهاده‌های دامی یا بانک‌ها دارند و به شدت در انجام تعهدات مالی خود در فشار هستند.مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایران، این دو گروه را مرغدارانی برشمرد که پیگیر مطالبات نهاده‌های خوارک دامی خود با نرخ ارز ترجیحی هستند تا دچار زیان سنگین نشود.

اسدالله نژاد، میزان مطالبات نهاده‌های خوراک دامی مرغدارانی که تا تاریخ ۱۴۰۱.۲.۲۱ یعنی دقیقا در زمان تغییر نرخ ارز نهاده های خوارک دامی از ترجیحی به نیمایی جوجه ریزی کرده اند را ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن و میزان مطالبات نهاده‌های خوراک دامی مرغدارانی که خرید کرده و پول واریز کرده‌اند را ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد.

وی افزود: تامین کنندگان نهاده‌ها تعهد تحویل ۱۵ روزه به مرغدارانی که پول واریز کرده بودند داشتند اما، به بهانه عدم تامین ارز ترجیحی تا امروز نهاده مرغداران را نداده و پول آن‌ها را در حسابشان نگه داشته‌اند.

اسدالله نژاد در پاسخ به این پرسش که نتیجه پیگیری اتحادیه برای دریافت مطالبات مرغداران به کجا رسیده است، گفت: دولت قول داده است که تعهدات خود در خصوص تحویل مطالبات نهاده‌های خوراک دام را انجام دهد و منابع مالی لازم برای پرداخت تاخیرات را تامین کند.

وی یادآور شد: روز گذشته معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی، اعلام کرد تا پایان ماه جاری مطالبات نهاده‌های خوراک دام را تامین می‌کند.

اسدالله نژاد ابراز امیدواری کرد؛ مجموعه اقدامات دولت به نحوی باشد که مرغداران کمترین آسیب را ببینند تا تولید پایدار ادامه داشته باشد و مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز کشور به وجود نیاید.

مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایران، شرایط تامین نهاده‌های خوراک دام در سامانه بازارگاه (سامانه توزیع نهاده ای دامی) با نرخ ارز نیمایی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: نهاده‌های خوراک دام با نرخ ارز نیمایی بدون مشکل در سامانه بازارگاه در حال تامین است و تحویل نیز در زمان مناسبی انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7740
  • منبع : اقتصاد آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.