• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

همکاری ایران با قطر در خصوص ایجاد فضای هوایی این کشور

  • کد خبر : 7637
  • 18 تیر 1401 - 17:36
همکاری ایران با قطر در خصوص ایجاد فضای هوایی این کشور

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جلسه فنی در خصوص نحوه اجرایی شدن FIR قطر، بین روسای سازمان هواپیمایی کشوری ایران و قطر برگزار شد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، میراکبر رضوی گفت: براساس مصوبه شورای ایکائو در خصوص ایجاد فضای هوایی (FIR) قطر، ضرورت داشت که این کشور با کشورهای همسایه، توافقنامه تبادل ترافیک هوایی به منظور بررسی جزئیات فنی امضا کند، بر همین اساس جلسه‌ای با حضور نمایندگان ایران در کشور قطر تشکیل شد و پیرامون موضوعات فنی در خصوص شروع فعالیت FIR این کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در خصوص توافقنامه تبادل ترافیکی بین دو کشور، جزئیات نقاط ترافیکی و نحوه همکاری در حوزه اجرای فضای هوایی جدید قطر تبادل نظر انجام شد و مقرر گردید زمان اجرای FIR قطر قبل از جام جهانی به توافق روسای سازمان هواپیمایی کشوری دو کشور برسد.

رضوی با اشاره به بازدید نمایندگان ایران از مرکز کنترل جدید قطر و زیرساخت‌های تایید شده به منظور ارائه سرویس کنترل ترافیک هوایی گفت: در این فاز FIR قطر تا ارتفاع ۲۴۵۰۰ پا، با محدوده عرضی مشخص و بر روی آب‌های آزاد و متصل به FIR ایران تشکیل خواهد شد، براین اساس کشور قطر برای اولین بار صاحب FIR و متصل به یک FIR کشور دیگر خواهد شد.

لازم به ذکر است اقدامات فوق پیرو امضای توافقنامه همکاری فی مابین روسای سازمان هواپیمایی کشوری ایران و قطر در جزیره کیش به انجام می‌رسد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7637
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.