• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

افزایش قیمت رب گوجه فرنگی به ۴۵ هزار تومان | فروش بیش از این رقم تخلف است

  • کد خبر : 7622
  • 18 تیر 1401 - 16:22
افزایش قیمت رب گوجه فرنگی به ۴۵ هزار تومان | فروش بیش از این رقم تخلف است

پهلوانان، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان از افزایش قیمت رب گوجه فرنگی خبرداد و گفت: قیمت این محصول از ۳۸ به ۴۵ هزار تومان افزایش یافت و فروش بیش از این مبلغ تخلف محسوب می شود.

حسین پهلوانان در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید و درخواست مکرر صاحبان صنایع، سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با افزایش قیمت مصرف‌کننده رب گوجه فرنگی در چارچوب ضوابط و مقررات موافقت کرد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: در سال گذشته شش هزار هکتار زمین زیرکشت گوجه فرنگی بوده، اما در سال جاری این رقم به واسطه عدم استقبال کشاورزان استان و خسارتی که در سال های قبل متحمل شدند به سه هزار هکتار کاهش یافت.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی برای تامین هزینه های تولید و پرداخت دستمزد کارگران نیاز به افزایش قیمت نهایی محصول داشتند.

پهلوانان با بیان اینکه قیمت خرید گوجه از مزرعه به قیمت پنج هزار و ۲۰۰ تومان است، افزود: برای تولید هر قوطی رب ۸۰۰ گرمی، پنج کیلو گرم گوجه فرنگی استفاده می شود که در نهایتهزینه مصرف آن ۲۵ هزارتومان خواهد شد البته این رقم جدای از هزینه صنایع تبدیلی گوجه فرنگی است.

وی ادامه داد: کارخانجات برای ادامه حیات خود باید قیمت محصول نهایی را افزایش دهد، تا بتوانند رب گوجه تولید کند.

پهلوانان با بیان اینکه سال گذشته قیمت رب گوجه فرنگی ۲۰هزار تومان بوده، گفت: ابتدای سال قیمت گوجه فرنگی به ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان در سامانه ۱۲۴ مصوب شد اما به درخواست تولیدگنندگان بار دیگر شاهد افزایش قیمت این محصول شدیم.

به گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان، هزینه های تولید مانند آب، برق، گاز، استهلاک کارخانه و تجهیزاتی که برای تولید لازم است مانند قوطی های آسان بازشو و شیرین کردن بسته بندی از علل عمده تولیدکنندگان برای افزایش قیمت رب گوجه بوده است.

وی اظهار کرد: کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی فقط درفصل برداشت این محصول مشغول به فعالیت هستند و در طی سال اغلب کارخانجات غیرفعال هستند.

پهلوانان در خصوص افزایش تعرفه صادرات گوجه فرنگی، افزود: با توجه به اینکه تعرفه این محصول به کیلویی ۱۲هزار تومان رسیده، صادرات به کشور های همسایه سبب محدودیت دسترسی ودر نهایت اختلال در بازار داخلی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7622
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.