• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس اداره فرش سازمان صمت گلستان:

صادرات فرش دستبافت گلستان در سال گذشته کاهش یافت

  • کد خبر : 7434
  • 13 تیر 1401 - 13:56
صادرات فرش دستبافت گلستان در سال گذشته کاهش یافت
حسینی، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: گلستان در سال گذشته ۱۰۰ مترمربع فرش صادر کرده که نسبت به مدت مشابه آن در سنوات گذشته با کاهش هشت درصدی رو به رو بوده است.

سیده الهام حسینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: درسه ماهه نخست سال جاری ۱۱ هزار ۱۰۸ مترمربع به میزان ۵۰ تن فرش در گلستان تولید شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سال گذشته ۵۷ هزار و ۱۱۲ هزار مترمربع به وزن ۲۲۸ تن فرش در استان تولید شد.

وی به برگزاری جشنواره گره زرین با هدف شناسایی استعداد و توانمندی هنرمندان این رشته اشاره کرد و افزود: در جشنواره گره زرین که برای سومین بار در استان برگزار شده ۸۰ شرکت‌کننده حضور داشتند.

به گفته وی، هشت شهرستان گنبدکاووس، کلاله، آق‌قلا، بندرترکمن، کردکوی، علی آبادکتول، رامیان و بندر گز در این جشنواره حضور داشتند.

حسینی با بیان اینکه جشنواره گره زرین در دو بخش رفوگری و بافندگی فرش، برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها چهار نفر در حوزه بافت، دو نفر در حوزه رفوگری و یک نفر در حوزه طراحی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از کاهش میزان صادرات فرش استان خبر داد و افزود: گلستان در سال گذشته ۱۰۰ مترمربع فرش صادر کرده که نسبت به مدت مشابه آن در سنوات گذشته با کاهش هشت درصدی رو به رو بوده است.

وی در خصوص کشورهای هدف صادرات فرش استان خاطر نشان کرد: فرش دست بافت گلستان به کشورهای ایتالیا، لبنان، آلمان، مکزیک، آفریقای جنوبی و ژاپن صادر می‌شود.

به گفته حسینی، در استان ۳۸ هزار قالیباف دارای کارت قالیبافی هستند که از این تعداد فقط شش هزار نفر از بیمه تأمین اجتماعی مختص به هنرمندان قالی بافی برخوردارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7434
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.