• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیر داخلی کارخانه یاس پلاست شمال:

قطعی برق توان تولید را به یک ششم کاهش می دهد

  • کد خبر : 7386
  • 12 تیر 1401 - 13:48
قطعی برق توان تولید را به یک ششم کاهش می دهد
مداحی، مدیر داخلی کارخانه یاس پلاست شمال گلستان قطعی برق بدون اطلاع قبلی را آسیب تولید دانست و گفت: قطعی برق سال گذشته توان تولید را به یک ششم کاهش داد و تداوم آن در سال جاری باعث خسارت است.

حمید مداحی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: سال گذشته به علت عدم اطلاع از زمان قطعی برق، حجم تولید کارخانه یاس پلاست شمال گلستان به یک ششم در ماه کاهش یافت.

مدیر داخلی کارخانه یاس پلاست شمال گلستان افزود: صنایع تولید پلی فرم‌های پت از دسته صنایع پیوسته در حال تولید است که قطعی برق بدون هماهنگی، خسارت‌های زیادی را برای این صنعت به دنبال خواهد داشت.

مداحی با بیان اینکه امسال هم صنایع استان متحمل قطعی برق می‌شوند، افزود: تفاوت امسال با سال گذشته برنامه‌ریزی زمان قطعی و هماهنگی قبلی آن است؛ امری که باعث کنترل شرایط شده اما باز هم از توان تولید می‌کاهد.

مدیر داخلی کارخانه یاس پلاست شمال از قطعی برق به مدت ۱۲ ساعت در یک روز مشخص در هفته خبر داد و گفت: قطعی برق یک روز هفته از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۱ شب تعیین شده است.

وی ضمن یادآوری اینکه صنایع پلی فرم‌های پت با مواد مذاب در حال تولید هستند، اظهار کرد: متاسفانه قطعی برق باعث می‌شود که زمان زیادی صرف سرد کردن دستگاه ها شده و در نتیجه ظرفیت تولید کاهش یابد.

مداح خاطر نشان کرد: این صنعت جز صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع واسطه محسوب می‌شود و دارای ارزش افزوده بالایی است که می‌تواند از خام فروشی جلوگیری کند.

مدیر داخلی شرکت یاس پلاست شمال تولید مواد اولیه بطری‌های آشامیدنی، روغن و دوغ را از جمله محصولات این واحد صنعتی عنوان کرد و گفت: این واحد تولیدی به طور مستقیم برای ۷۰ نفر در ۵ خط تولید اشتغال ایجاد کرده است.

وی از صادرات محصولات این واحد تولیدی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: متاسفانه مشوق‌های صادراتی کم است بر این اساس هیچ انگیزه‌ای برای صادرکننده به جهت گسترش صادرات وجود ندارد.

مداح نبود زیرساخت در شهرک‌های صنعتی استان را مانعی برای توسعه تولید دانست و گفت: زیرساخت‌هایی نظیر کمبود برق منجر به نگرانی صنایع هنگام توسعه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت یاس پلاست شمال جز پنج شرکت برتر تولید پلی فرم در کشور از نظر تیراژ و کیفیت است، افزود: اگر بنا به توسعه صنعت باشد باید ابتدا زیرساخت‌ها مهیا شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7386
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.