• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

«تسهیل در صدور روادید» مهم ترین مطالبه تجار از سفر رئیس جمهور به ترکمنستان

  • کد خبر : 7284
  • 09 تیر 1401 - 9:57
«تسهیل در صدور روادید» مهم ترین مطالبه تجار از سفر رئیس جمهور به ترکمنستان
قره باش، نائب رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به عشق آباد، گفت: پیگیری تسهیل سازی در صدور روادید از سوی ترکمنستان مهم ترین مطالبه تجار از این سفر است.

رحمان قره باش در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: پیگیری ۱۳ تفاهمنامه امضا شده بین دو کشور ترکمنستان و ایران یکی از مهم ترین موضوعات سفر رئیس جمهور به ترکمنستان پیش بینی می شود.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون کشور ترکمنستان مقررات بسیار سختگیرانه ای را در صدور روادید در پیش گرفته و عملاً دریافت روادید غیرممکن شده است.

وی افزود: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا انتظار است تا کشور ترکمنستان سهولت بیشتری در صدور روادید اعمال کند تا تجار و بازرگانان ایرانی برای انجام مراودات تجاری مشکلی نداشته باشند.

قره باش بیان کرد: بیش از ۲۰۰ تاجر و بازرگان ایرانی در حوزه تبادلات کالا و خدمات با کشور ترکمنستان فعال هستند که این امر می تواند با توجه به مسائل و تحولات اخیر منطقه ای افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با دیدارهای اخیر روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان بخش زیادی از مشکلات حوزه تبادلات مالی و تجاری برطرف شود.

به گزارش بازار، اوج تراکنش های مالی بین دو کشور ایران و ترکمنستان به سال‌های ۹۰ و ۹۱ برمی‌گردد که رقمی معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7284
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.