• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
معاون جهاد کشاورزی گلستان:

توسعه صنعت دامپروری با صادرات گوشت قرمز میسر می شود

  • کد خبر : 7219
  • 07 تیر 1401 - 17:12
توسعه صنعت دامپروری با صادرات گوشت قرمز میسر می شود
تخله، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در صورت صادرات گوشت قرمز هزینه های تولید در صنعت دامپروی اقتصادی خواهد شد که این کمک بسیاری به توسعه صنعت دامپروری خواهد کرد.

عبدالغفار تخله در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: یکی از راهکارهای دولت برای رفع مشکلات صنعت دامپروری توسعه صادرات گوشت قرمز به کشورهای همسایه است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان افزود: پس از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی، قیمت نهاده های دامی چندین برابر شد که این مساله باعث کمبود نقدینگی در صنعت دامپروری شد.

وی ادامه داد: دولت برای رفع این مشکل تسهیلات با سود ۱۰ درصد برای دامداران در نظر گرفته است که به ازای دام های سبک ۱۹۵ هزار تومان و برای دام سنگین یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه در سهمیه نخست هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دامپروری گلستان در نظر گرفته شده، ادامه داد: پرداخت این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی آغاز شده و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت انجام شده است.

تخله گفت: تلاش کردیم با همکاری بانک کشاورزی شرایطی فراهم شود که مسیر پرداخت این تهسیلات هموارتر شده و دامداران در مدت زمان کوتاهی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت تسهیلات به دنبال اصلاح قیمت شیر و گوشت هستیم، گفت: دولت تعیین قیمت گوشت و شیر را برای زودتر به نتیجه رسیدن بر عهده استان ها قرار داده و ما نیز به زودی در جلسه استانی تنظیم بازار شاهد قیمت گذاری مناسب در این حوزه خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: برای اینکه بتوانیم مشکلات دامداران را در کوتاه ترین زمان حل و فصل کنیم پیشنهاداتی را مطرح کردیم که در دست بررسی قرار دارد.

وی توسعه صادرات را یکی از راهکارهای مهم برای رفع مشکلات نقدینگی حوزه دامپروری دانست و گفت: بازارهای خوبی در کشورهای همسایه برای صادرات گوشت قرمز وجود دارد و ما می توانیم مازاد تولید گوشت را به این کشورها صادر کنیم که هم باعث رونق دامپروری خواهد شد و ارز آوری خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

تخله گفت: البته این اقدام می تواند باعث افزایش قیمت گوشت در داخل کشور نیز شود که در این صورت می توان مانند سال های گذشته برای تامین نیاز گوشت مصرفی داخلی، از کشورهای آسیای میانه واردات داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه تاکید کرد: اگر مسئله صادرات محقق شود هزینه های تولید در صنعت دامپروی اقتصادی خواهد شد و کمک بسیاری به توسعه این بخش خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7219
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.