• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

انتظارات درباره تولید مسکن در کشور برآورده نشد| تولید مسکن به زیر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده است

  • کد خبر : 7203
  • 07 تیر 1401 - 12:26
انتظارات درباره تولید مسکن در کشور برآورده نشد| تولید مسکن به زیر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده است
عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آن تصوری که در زمینه تامین مسکن در کشور پیش بینی می کردیم، برآورده نشد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، عبدالجلال ایری در ارزیابی خود درباره ساخت مسکن در کشور پیرو تاکیدات قانون جهش تولید مسکن بیان کرد: طرح جهش تولید مسکن یکی از مطالبات به حق مردم محسوب می شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: رئیس جمهور قول و وعهده ساخت یک میلیون مسکن در سال را مطرح کردند و با این حال تکالیف قانونی برای ساخت مسکن برای دولت در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید مقوله ساخت مسکن را به سمتی سوق می دادند که یک میلیون مسکن در سال تولید می کردیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس موضوع ساخت و ساز مسکن در کشور را مورد رصد قرار می دهد، بیان کرد: براساس آمارهای اخذ شده درباره احداث واحدهای مسکونی دولتی در کشور باید گفت انتظار ما هنوز در این بخش برآورده نشده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت مصالح بالا رفته است،بیان کرد:ما قانون گذاری لازم را در این بخش مدنظر قرار دادیم اما با این حال قیمت مسکن هم در کشور رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مسئولان در تامین زمین ساخت مسکن خوب پیش رفته اند، اظهارکرد: با این حال ما در زمینه تامین سرمایه هنوز با مشکل مواجه هستیم.

ایری بیان کرد: متاسفانه ان تصوری که در زمینه تامین مسکن در کشور پیش بینی می کردیم، برآورده نشد. همچنین آماری که همکاران ما در حوزه های مختلفدر این بخش ارائه می دهند، آماری نگران کننده است.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه مجموعه عوامل زیادی در تولید مسکن دخیل هستند، بیان کرد: ما اگر استارت تولید مسکن را امروز بزنیم شش ماه دیگر نتیجه نمی گیریم و دو سال دیگر نتایج آن را می بینیم، مسکن سازی اقدامی بود که دولت قبل در طی زمان هشت ساله خود باید انجام می داد.

باید وزیر مختص تولید مسکن داشته باشیم

وی ادامه داد: براساس آمارها و در ابتدای سال ۹۲توان تولید مسکن ما رقمی بالغ بر ۶۰۰ هزار واحد مسکونی بود و اما در حال حاضر به زیر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده ایم.

وی با بیان اینکه روز به روز به تعداد مستاجران افزوده می شود،بیان کرد: با این حال کمیسیون عمران برای رفع همه این مشکلات پیشنهاد داد که وزرات راه و شهرسازی تفکیک شوند اما متاسفانه این موضوع پیگیری و اجرایی نشد. لذا اگر این مسئله رخ ندهد و ما وزیر مختص تولید مسکن نداشته باشیم،حتما نمی توانیم پاسخگوی مردم در زمینه تولید مسکن و قولی که رئیس جمهور در این بخش دادند، باشیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7203
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.