• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مدیر آبفا شهرستان مراوه تپه خبرداد؛

بحران آب در روستای‌ یانبلاغ مراوه تپه| مخزن ۲۰۰ هزار لیتری احداث می شود

  • کد خبر : 6805
  • 24 خرداد 1401 - 16:29
بحران آب در روستای‌ یانبلاغ مراوه تپه| مخزن ۲۰۰ هزار لیتری احداث می شود
سارلی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان مراوه تپه با بیان اینکه روستای‌یانبلاغ با کسری دو لیتر در ثانیه آب روبه روست، گفت: برای رفع این معضل یک منبع آب ۲۰۰ هزار لیتری نیاز است.

جلال الدین سارلی در گفت و گو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: آب روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه از طریق سه دهنه چشمه فراهم می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان مراوه تپه ادامه داد: توان آبدهی این چشمه‌های دو و نیم لیتر در ثانیه است اما توان آب مورد نیاز روستا چهار و نیم لیتر برثانیه است در نتیجه در چرخه تولید با کسری دو لیتر در ثانیه آب روبه رو هستیم.

به گفته او، کسری توان دو لیتر در ثانیه آب، در چرخه تولید و توزیع آب روستای‌یانبلاغ موجب بروز مشکلات کم آبی در این روستا شده است.

وی اضافه کرد: برای رفع معضل کم آبی در روستای‌یانبلاغ بخش گلیداغ مراوه تپه منبع ۲۰۰ هزار لیتری پیش‌بینی شده است که منتظر پذیرش پیمانکار درخصوص احداث این منبع هستیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان مراوه تپه یادآورشد: عدم رغبت پیمانکار برای انجام پروژه‌ها علت اصلی کُندی مراحل ساخت این طرح عمرانی است.

وی بیان کرد: تغییرات لحظه‌ای در بازار باعث شده است تا طی چند بار تجدید مناقصات پیمانکاری مشتاق برای اجرای پروژه یافته نشود.

سارلی ازبهسازی دهنه‌ چشمه‌های این روستا درآینده خبرداد و گفت: طی بازدیدی از روستای‌یانبلاغ مصوب شد تا ۲۰۰متر لوله ۶۳ ارسال و فرسودگی خط لوله انتقال نیز رفع شود.

وی ضمن یادآوری این مطلب که تأمین آب شهرستان مراوه تپه به میزان بارندگی سالیانه شهرستان بستگی دارد، افزود: بخش عمده تهیه آب این شهرستان از سفره‌های زیرزمینی و چشمه‌ها است.

مدیر آب فاضلاب مراوه تپه در خاتمه گفت: خوشبختانه امسال فصل بهار بارندگی مناسبی در استان داشتیم اما به دلیل اثرات منفی خشکسالی سال‌های گذشته این خسارات جبران نشده است با اینحال مشارکت مردمی بسیار بالای اهالی این شهرستان در رفع مشکلات نقش به سزایی داشته است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=6805
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.