واگذاری نخستین زون صنعتی منطقه آزاد اینچه برون طی دو سه ماه آینده

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون با اشاره به ایجاد نخستین زون صنعتی این منطقه گفت: این زون در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار ایجاد شده و واگذاری آن طی دو تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد. استقرار واحدهای تولیدی در این محدوده بر اساس مطالعات طرح جامع و با رویکرد تولید صادرات‌محور انجام می‌شود.

4 دقیقه - زمان مطالعه

به گزارش خبرنگار نویاب، حسن ملک‌حسینی در تور رسانه ای که به منظور تشریح آخرین اقدامات منطقه آزاد اینچه برون برگزار شد ضمن تشریح برنامه‌های زیرساختی این منطقه اظهار کرد: برای تأمین آب مورد نیاز صنایع منطقه آزاد، برنامه‌ریزی در سه بازه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام شده که نخستین گام آن، احداث چهار حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب به طول حدود ۱۱ کیلومتر است.
مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون افزود: یک حلقه چاه به بهره برداری رسیده است و دومین حلقه چاه در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات احداث سایر چاه‌ها نیز ادامه دارد. این پروژه با هدف تأمین آب نخستین زون صنعتی منطقه آزاد اجرا می‌شود.
مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون با اشاره به ایجاد نخستین زون صنعتی این منطقه گفت: این زون در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار ایجاد شده و واگذاری آن طی دو تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد. استقرار واحدهای تولیدی در این محدوده بر اساس مطالعات طرح جامع و با رویکرد تولید صادرات‌محور انجام می‌شود.
ملک‌حسینی تأمین آب را مهم‌ترین زیرساخت مورد نیاز توسعه منطقه آزاد دانست و تصریح کرد: اجرای این پروژه اتفاق بزرگی برای منطقه است. اگر در سال‌های گذشته و در دوران فعالیت منطقه ویژه اقتصادی این زیرساخت‌ها ایجاد شده بود، امروز بخش زیادی از مشکلات فعلی وجود نداشت.
مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون درباره پروژه تأمین برق نیز اظهار کرد: خط انتقال برق به طول حدود ۵۲ کیلومتر از نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول تا منطقه آزاد پیش‌بینی شده که ظرفیت نهایی آن ۷۰۰ مگاوات خواهد بود. در فاز نخست، تأمین ۳۰ مگاوات برق هدف‌گذاری شده و توافقات اولیه نیز انجام شده است.
وی اعتبار برآورد شده این پروژه را حدود ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت رفع موانع، عملیات اجرایی این خط انتقال حداکثر طی هشت ماه به پایان خواهد رسید.
ملک‌حسینی همچنین از اجرای پروژه انتقال پساب گرگان به عنوان برنامه میان‌مدت و بلندمدت تأمین آب منطقه آزاد خبر داد و گفت: این پروژه شامل انتقال سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب پساب از طریق خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر است که با برآورد اعتباری حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، هم‌اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد.
وی افزود: پساب گرگان نقش مهمی در تأمین آب صنایع سنگین، فضای سبز، کمربند سبز منطقه و همچنین پتروشیمی گلستان خواهد داشت و اجرای آن با جدیت در دستور کار منطقه آزاد قرار دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون درباره سایر زیرساخت‌ها نیز گفت: در حوزه گازرسانی، بخش عمده مقدمات فراهم شده و مشکل خاصی وجود ندارد. همچنین فیبر نوری تا پهنه مرزی منطقه آزاد اجرا شده است.
وی با اشاره به پیگیری توسعه راه‌های ارتباطی منطقه اظهار کرد: تعریض و بهسازی محورهای دسترسی به منطقه آزاد، از جمله جاده گنبد، با جدیت دنبال می‌شود و انتظار داریم با تکمیل این پروژه‌ها، بخش مهمی از زیرساخت‌های منطقه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
ملک‌حسینی در پایان تأکید کرد: حتی برخی مناطق آزاد با سابقه بیش از ۴۰ سال نیز همچنان با مشکلات زیرساختی مواجه هستند، اما در منطقه آزاد اینچه‌برون تمامی اقدامات بر اساس طرح جامع و با برنامه‌ریزی مشخص در حال اجراست و امیدواریم در زمان‌بندی پیش‌بینی شده، شاهد تحقق اتفاقات بزرگی در این منطقه باشیم.

به اشتراک بگذارید
نجمه جهانتیغ فعال رسانه ای و سردبیر گروه خبری نویاب.
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *