به گزارش خبرنگار نویاب، مجید شهبازی در اولین جلسه کمیسیون دانشبنیان و کسبوکارهای وابسته در سال ۱۴۰۵، با انتقاد شدید از وضعیت موجود، موانع پیش روی شرکتهای دانشبنیان، فناور و نوآور را تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت آریا تیناژن با تاکید بر اینکه «انتظار داریم دولتیها برای ما کار انجام دهند، انتظار بیهودهای است»، اظهار کرد: من به عنوان استاد ممتاز این کشور در دانشگاه، به اینترنت دسترسی ندارم.
شهبازی وضعیت اینترنت پرسرعت (پرو) را نیز ناکارآمد خواند و گفت: اینترنت پرو فقط واتساپ و تلگرام را باز میکند؛ من حتی نمیتوانم مقاله خودم را با این اینترنت دانلود کنم.
مدیرعامل آریا تیناژن با اشاره به مشکلات دریافت تسهیلات، بیان کرد: در استان گلستان بیشترین پول را از صندوق شکوفایی و نوآوری گرفتم، اما «من را کشتند و زنده کردند». این صندوق یک نهاد غیر تخصصی است.
وی افزود که پول در اقتصاد مانند خونی است که بیماری را نجات میدهد و دانشبنیان نیز باید چندین برابر حالت متعارف، خلق ثروت کند.
شهبازی در ادامه به وضعیت صنعتی و کشاورزی استان گلستان اشاره کرد و گفت: در گلستان نه صنعتی بودیم نه کشاورزی صنعتی؛ و به صورت سنتی پیش رفتیم بنابراین توجه حوزه دانش بنیان اهمیت دارد.
وی در پایان گفت: بنده معتقدم با تعامل لوکال در استان میتوان اقدامی در حل مشکلات انجام داد.



