• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
یک فعال اقتصادی:

حذف یارانه آرد صنف و صنعت بازار دلالان را داغ می‌کند

  • کد خبر : 5446
  • 17 اردیبهشت 1401 - 14:25
حذف یارانه آرد صنف و صنعت بازار دلالان را داغ می‌کند
حیدری، مدیرعامل شرکت آرد مطهر اسفراین آزادسازی آرد صنف و صنعت بازار دلالان را داغ می‌کند، افزود: بسیاری از افراد سودجو به دلیل این فاصله قیمتی پول زیادی را به جیب می‌زنند.

وحید حیدری در گفتگو با خبرنگار نویاب با تاکید بر آزادسازی قیمت آرد نانوایی، اظهار کرد: اگر آزادسازی آرد نانوایی انجام نشود روند قاچاق داخلی آرد و تخلف در این حوزه بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این نکته که آزادسازی آرد صنف و صنعت بازار دلالان را داغ می‌کند،افزود: بسیاری از افراد سودجو به دلیل این فاصله قیمتی پول زیادی را به جیب می‌زنند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: عده‌ای از افراد در بدنه دولت از این رانت به نفع خود استفاده می‌کنند به همین خاطر راضی به آزادسازی قیمت آرد نیستند.

وی اضافه کرد: من به این نتیجه رسیدم که پشت هر وزارتخانه یک مافیایی هست که آن وزارتخانه را همان مافیا اداره می‌کند.

حیدری ضمن یادآوری این نکته که با توجه به افزایش قیمت آرد صنف و صنعت خرید آرد این حوزه بسیار کاهش خواهد یافت، افزود: به دلیل اختلاف زیاد قیمت آرد نانوایی با صنف و صنعت، آرد یارانه‌ای از نانوایی‌ها خارج شده و با قیمتی کمتر از نرخ مصوب آرد آزاد خرید و فروش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آرد مطهر اسفراین با تاکید بر اینکه باید برای مشکل حوزه آرد و نان فکر اساسی شود، اظهار کرد: دولت وقتی قیمت نان را دستوری می‌کند با تخلف مواجه می‌شویم چراکه مدت سه سال است قیمت آرد یارانه‌ای تغییر نیافته است.

وی سرانه مصرف هر نفر در ماه هشت کیلو آرد دانست و اضافه کرد: بهتر است دولت این یارانه را برای هر فرد محاسبه کرده و به آخرین زنجیره مصرف اختصاص دهد.

حیدری موضوع قاچاق آرد به کشورهای همسایه را رد کرد و گفت: به نظر من موضوع قاچاق آرد معنایی ندارد احتمال آن بسیار ضعیف است؛ هر مشکلی که در این حوزه وجود دارد به واسطه تخلف در داخل کشور است.

این فعال اقتصادی تخصیص یارانه به کالاهای اساسی را به ضرر قشر کم درآمد اعلام کرد و گفت: بر خلاف آنچه همه فکر می‌کنند منافع یارانه همیشه برای قشر مرفه جامعه است و دهک‌های بالای جامعه بیشتر از این یارانه استفاده می‌کنند.

وی در خاتمه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی، خاطر نشان کرد: اگر وضعیت معیشت مردم به همین منوال پیش برود تبعات اجتماعی این تورم برای دولت بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5446
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.