علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: با تکمیل نهایی خط ریلی اینچه برون – شاهرود مسیر ترانزیت کالا از کشورهای مشترک المنافع به خلیج فارس حدود هزار کیلومتر کاهش می یابد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: کاهش مسیر ترانزیت کالا هزینه های جابجایی را کاهش و قیمت تمام غلات در مقصد را برای مشتریان مطلوب تر می کند.
چوپانی گفت: این خط ریلی با طول ۱۸۶ کیلومتر به عنوان یک ظرفیت مناسب برای رونق صادرات و جابهجایی کالا قلمداد می شود.
وی با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث خط ریلی اینچه برون – شاهرود گفت: امکان ترانزیت سالانه ۲۰ میلیون تن غلات در این مسیر فراهم است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: درآمد ناشی از ترانزیت میلیون ها تن انواع غلات از کشورهایی مانند قزاقستان به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند صدها شفل پایدار ایجاد کند و جان دوباره ای به اقتصاد استان دهد.
چوپانی با اشاره به انجام میلیون ها سفر بین استان های شمالی به سوی مرقد مطهر امام رضا (ع) گفت: بهره برداری از راه آهن اینچه برون -شاهرود می تواند آرزوی دیرینه مردم مازندران و گلستان را برای استفاده از خط ریلی برای رفتن به زیارت ثامن الائمه برآورده کند.