• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

مهندسی نوین در صنعت ساختمان مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش می دهد

  • کد خبر : 5424
  • 17 اردیبهشت 1401 - 10:34
مهندسی نوین در صنعت ساختمان مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش می دهد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌ها گفت: بهره گیری از مدیریت و مهندسی نوین، مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار نویاب، محمدرضا آلوستانی ظهر جمعه در همایش بزرگداشت روز صنعت برق در گرگان اظهار کرد: ۵۰ درصد کل انرژی کشورمان در حوزه های مختلف صنعت ساختمان مصرف می شود و هر سال چند درصد به این عدد افزوده می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: با بهره گیری از علوم مهندسی و با تکیه بر مباحث فنی در بخش طراحی و مکانیک ساختمان می‌توانیم مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته هیئت وزیران در خصوص ضرورت صدور شناسنامه مدیریت مصرف انرژی در بخش ساختمان، گفت: از سال ۱۴۰۲ صرفاً ساختمان هایی موفق به تحصیل پروانه پایان کار می‌شوند که شناسنامه مدیریت مصرف انرژی را دریافت کرده باشند.

آلوستانی تاکید کرد: تلاش می کنیم با همراهی نهادهای ذی صلاح و متولی این موضوع در سال جاری در شهر گرگان اجرایی شود تا در صورت موفقیت در سایر مناطق استان گلستان تعمیم یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: مهندسان برق همانند همه مهندسان صنعت ساختمان نقش موثری در خلق رفاه و آسایش شهروندان دارد که ضرورت دارد تعرفه خدمات بهای مهندسان برق به روزرسانی شده تا بخشی از زحمات آنها در این صنعت جبران شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5424
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.