• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
سرپرست میراث فرهنگی گلستان:

۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی گلستان تکمیل است

  • کد خبر : 5390
  • 15 اردیبهشت 1401 - 13:10
۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی گلستان تکمیل است
فرمانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به حجم بالای مسافران طی تعطیلات عید فطر به این استان گفت: ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی گلستان تکمیل است.

رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: بر اساس آمارهای ستاد دائمی خدمات سفر، میزان ورود مسافر و گردشگر به گلستان در تعطیلات عید فطر به مراتب فراتر از انتظار بوده و شاهد تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی هستیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: ۱۰۰ درصد ظرفیت متل ها، هتل ها، هتل آپارتمان ها و واحد های بومگردی استان اشباع شده و پذیرش مسافران براساس میزان خروجی مهمانان میسر است.

وی ادامه داد: در تمامی ۱۴ شهرستان استان تیم های نظارت و پایش بر فعالیت مراکز گردشگری تشکیل شده و کیفیت، کمیت و نرخ خدمات گردشگری به طور دقیق رصد می شود.

فرمانی اشاره ای به میزان گردشگران و مسافران نوروزی کرد و گفت: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شاهد هشت میلیون بازدید از مناطق گردشگری گلستان بودیم و در مجموع رکورد ۲۷۳ هزار نفر شب مسافر در مراکز اقامتی گلستان به ثبت رسید.

گفتنی است گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران مشهور بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده است که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق ‌ها هستند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5390
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.