• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
مدیرعامل شرکت آرد مطهر اسفراین:

افزایش قیمت آرد وضعیت نانوایی‌های گلستان را وخیم‌تر می کند

  • کد خبر : 5324
  • 10 اردیبهشت 1401 - 15:52
افزایش قیمت آرد وضعیت نانوایی‌های گلستان را وخیم‌تر می کند
حیدری، مدیرعامل شرکت آرد مطهر اسفراین گفت: افزایش قیمت آرد صنف و صنعت وضعیت نانوایی‌های گلستان را از این وخیم‌تر خواهد کرد و میزان تخلفات بیشتر می‌شود.

وحید حیدری در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان این نکته که تا اسفند ماه صف‌های نانوایی خلوت بود، اظهار کرد: اما به محض اعلام افزایش قیمت گندم از سوی دولت در فروردین، بازار آرد نان در استان نا بسامان شد.

وی ادامه داد: پیش از افزایش قیمت گندم و آرد صنف و صنعت، نانوا آرد را به قیمت ۵۰ هزار تومان تهیه می‌کرد و در صورت تخلف آن را با قیمت ۲۵۰ هزار تومان می‌توانست به فروش برساند.

این فعال اقتصادی حاشیه سود پخت نان از هرکیسه آرد برای نانوا را ۱۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: بنابراین نانوا ترجیح به پخت نان می‌کرد اما اکنون آرد نانوایی را به قیمت ۴۵۰ هزار تومان خرید می‌کنند در این صورت سود نانوا در فروش آرد است.

وی ضمن یادآوری افزایش تعرفه حامل‌های انرژی و دستمزد کارگران، گفت: با توجه به این هزینه‌ها دولت همچنان اصرار به ثبات قیمت نان دارد و همین بستر تخلف را در نانوایی‌ها بیشتر خواهد کرد.

به گفته حیدری، هزینه حمل آرد و مواد اولیه نظیر خمیرمایه افزایش یافته است بنابراین نانوا باید به نوعی این هزینه‌ها را جبران کند به همین خاطر ناچار به تخلف می‌شود.

وی در خاتمه افزایش قیمت آرد صنف و صنعت را به ضرر کارخانه‌های آرد دانست و گفت: با وجود دلالان و بازار داغ آرد یارانه‌ای که در این حوزه به راحتی مبادله می‌شود صنایع آرد بر ترجیح به تهیه آرد به قیمتی ارزان‌تر از آنچه دولت مصوب کرده دارند و به این ترتیب حاضر به تهیه آرد از کارخانجات آرد نخواهند بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5324
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.