• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
مدیرعامل شرکت ماکارونی فجر فندرسک خبرداد؛

توزیع ناعادلانه گندم در اسفند ماه | تنها واحد فعال ماکارونی گلستان تعطیل شد

  • کد خبر : 5321
  • 10 اردیبهشت 1401 - 15:42
توزیع ناعادلانه گندم در اسفند ماه | تنها واحد فعال ماکارونی گلستان تعطیل شد
پور میرزا، مدیرعامل شرکت ماکارونی فجر فندرسک گفت: توزیع ناعادلانه گندم ۲,۷۰۰ تومانی منجر به تعطیلی تنها واحد فعال ماکارونی گلستان شد.

کامیار پور میرزا در گفتگو با خبرنگار نویاب از تعطیلی واحد تولیدی ماکارونی از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: به دلیل عدم تخصیص آرد از سال گذشته و افزایش یکباره قیمت آرد صنف و صنعت ناگزیر به تعطیلی واحد تولیدی شدیم.

وی با بیان این نکته که افزایش قیمت آرد صنف و صنعت ۱۰۰ درصد در کاهش فروش تاثیر دارد، افزود: متاسفانه در اسفند سال گذشته دولت به تعدادی از کارخانه‌های ماکارونی گندم ۲,۷۰۰ تومانی را فروخته اما به یک سری از واحدهای تولیدی نداده است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: در اسفند ماه ۳۰۰ تن گندم ۲,۷۰۰ تومانی را اسفند ماه خریداری کردم و حواله آن صادر شد اما به دستم نرسید که قرار شد فروردین ارسال شود اما ۲۰ فروردین اعلام کردند در صورت پرداخت باید ما به التفاوت هزینه گندم، آن را ارسال خواهند کرد.

وی ضمن انتقاد از عرضه آرد یارانه دار به تعدادی از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: ملاک عرضه گندم ۲,۷۰۰ تومانی را به صنایع آرد بر مشخص نیست. چراکه برخی افراد در این بین بی نصیب ماندند.

مدیرعامل شرکت ماکارونی فجر فندرسک اضافه کرد: در حال حاضرعدم تخصیص آخرین سفارش گندم یارانه‌ای از سال گذشته به تعدادی از واحدهای تولیدی بیشترین دغدغه ماست و از افزایش یکباره قیمت آرد صنف و صنعت برایمان مهم‌تر است.

وی ادامه داد: وقتی مواد اولیه را گران تهیه کنیم و آن را گران هم می‌فروشیم اما از آنجایی که به تعدادی کارخانه ماکارونی، گندم ۲,۷۰۰ تحویل دادند آنها ماکارونی را به قیمت قدیم عرضه می‌کنند و این برای واحدهای تولیدی نظیر ما که باید آرد را با تعرفه جدید تهیه کرده و محصول تولیدی را با قیمت تمام شده جدید عرضه کنیم قابل رقابت نیست.

او با بیان این مطلب که در حال حاضر تنها واحد فعال ماکارونی در استان است، افزود: در چنین شرایط رقابتی غیر منصفانه‌ای ناچار به تعطیلی شرکت شدم.

پور میرزا خاطر نشان کرد: اگر در این شرایط گندم ۱۲ تومانی تهیه کنم، قیمت تمام شده ماکارونی ۷۰۰ گرمی ۲۶ هزار تومان برای مصرف کننده می‌شود درحالیکه آن دسته از واحدهای تولیدی که گندم ۲,۷۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند در حال حاضر ماکارونی را به قیمت هشت هزار تومان می‌فروشند.

مدیرعامل شرکت ماکارونی فجر فندرسک گفت: بهتر بود تا گندم ۲,۷۰۰ تومانی را به کسی نمی‌داند یا به همه کارخانه‌ها عرضه می‌کردند چراکه این شرایط رقابت را از ما گرفته است.

وی در خاتمه با بیان این نکته که صادرات هم متاثر از افزایش قیمت آرد صنف و صنعت خواهد بود، افزود: در چنین شرایطی امکان صادرات هم از بین خواهد رفت چراکه رقیبی مانند ترکیه ماکارونی را با قیمتی مناسب در بسته بندی بهتر و با کیفیتی مرغوب تر عرضه می‌کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5321
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.