• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
نائب رئیس اتحادیه تراشکاران گرگان:

مشکل افزایش تعرفه گاز واحدهای ریخته گری گرگان حل شد

  • کد خبر : 5275
  • 08 اردیبهشت 1401 - 15:40
مشکل افزایش تعرفه گاز واحدهای ریخته گری گرگان حل شد
احمدی، نائب رئیس اتحادیه تراشکاران و صنوف همگن گرگان گفت: تعرفه بهای گاز در شش‌ماهه دوم سال گذشته افزایش غیرمنطقی داشت که خوشبختانه با پیگیری اتحادیه و همراهی مسئولان این مشکل حل شد.

سلیمان احمدی در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان اینکه تعرفه گاز واحدهای ریخته‌گری مانند پالایشگاه و پتروشیمی‌ها محاسبه می‌شد، اظهار کرد: هزینه مصرفی گاز در گذشته به ازای هر مترمکعب ۱۰۰ تومان بود اما در شش‌ماهه دوم سال گذشته این رقم به دوهزار تومان به ازای هر متر مکعب رسید.

وی ادامه داد: تلاش اتحادیه تراشکاران و همراهی دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی این تعرفه در حال حاضر به ۵۰۰ تومان در ازای هر متر مکعب رسید.

نائب رئیس اتحادیه تراشکاران و صنوف همگن گرگان اضافه کرد: با وجود افزایش تعرفه بهای گاز به ما اجازه نمی‌دادند تا موضوع را بر هزینه تمام شده تولید لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: با تعیین تعرفه جدید، قرار شد تا مبالغی که شرکت گاز استان اضافه دریافت کرده بود را برای واحدهای ریخته‌گری به عنوان بستانکار لحاظ کنند.

سلیمانی با بیان این نکته که مساله شناور بودن محاسبه تعرفه گاز بود، افزود: با وجود میزان مصرف یکسان هزینه بهای گاز در هر ماه متغیر بود و ملاک و معیار مشخصی برای محاسبه قیمت وجود نداشت.

وی خاطر نشان کرد: با این مشکل سایر استان‌ها هم مواجه بودند به عنوان مثال کوره‌پزی ها هم با این مساله درگیر هستند و تعرفه گاز مصرفی آنها مانند بهای گاز پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی محاسبه می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه تراشکاران و صنوف همگن گرگان در خاتمه تعداد مجوزهای ریخته‌گری را پنج مجوز اعلام کرد و گفت: درحال حاضر ۱۰ واحد صنفی ریخته‌گری در گرگان و یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی آق‌قلا فعال هستند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5275
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.