به گزارش خبرنگار نویاب، فریدون فعالی در گردهمایی سالانه راهنمایان گردشگری استان گلستان اظهار کرد: برای موفقیت باید ظرفیت ها و داشته های خود را بزرگنمایی کنیم، همان کاری که استان یزد انجام داد چراکه این بزرگنمایی در حوزه تبلیغات پذیرفته شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: سرمایه گذار و مدیر حوزه گردشگری با هم تفاوت دارند و هر کدام باید کار جداگانه ای انجام دهند.
وی با بیان اینکه اگر در حوزه معرفی ظرفیت ها مهارت لازم را نداشته باشیم موفق نخواهیم شد، گفت: در نمایشگاه گردشگری تهران با جنگی نابرابر مواجه بودیم، گلستان با کمتر از ۳۰۰ متر فضا باید در مقابل استان هایی با بیش از هزار متر فضا رقابت می کرد.
وی انتقاد کرد: هیچ کدام از شهرداری های گلستان در نمایشگاه گردشگری تهران حضور نداشتند که این یک ایراد بزرگ به حساب می آید این در حالی است که شهرداری استان های دیگر ایونت برگزار می کردند.
فعالی ادامه داد: سایر استان ها با کمک شهرداری ها و بخش خصوصی ظرفیت های خود را معرفی می کردند و دولت کمترین سهم را در این بخش داشت اما اداره کل میراث فرهنگی گلستان یک تنه به معرفی ظرفیت های استان پرداخت.
وی تاکید کرد: سال آینده با یک برنامه ریزی منسجم در نمایشگاه گردشگری تهران و نمایشگاه های بین المللی حضور پیدا خواهیم کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: اینکه بتوانیم شرایط را برای بقا و فعالیت شما راهنمایان فراهم کنیم یک ظرفیت است که تمام تلاش خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت.