• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
مدیر شرکت فناوری بذر استرآباد:

اجرای تحقیقات پایه برای شرکت های دانش بنیان به صرفه نیست

  • کد خبر : 4958
  • 29 فروردین 1401 - 10:01
اجرای تحقیقات پایه برای شرکت های دانش بنیان به صرفه نیست
جعفری مفیدآبادی، مدیرشرکت دانش بنیان فناوری بذر استرآباد با اشاره به لزوم مشارکت جدی مراکز آکادمیک و دانشگاهی در طرح های تحقیقات پایه گفت: اجرای مطالعات بنیادین برای شرکت های دانش به صرفه نیست.

علی جعفری مفیدآبادی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: برای شرکت توسعه شرکت‌های دانش بنیان باید نقشه راه عملی ترسیم کنیم؛ مثلاً مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی باید تحقیقات پایه را خودشان انجام دهند زیرا اجرای تحقیقات پایه توسط شرکت‌های دانش‌ بنیان صرفه اقتصادی ندارد.

مدیر شرکت دانش بنیان فناوری بذر استرآباد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند داده های حاصل از نتایج مراکز آکادمیک را تجاری‌سازی کنند که این رویه به رونق و توسعه اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: ساز و کارهای کنونی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به گذشته بسیار سهل تر و آسان تر شده و فعالان به این رویه جدید امیدوار هستند.

جعفری مفید آبادی ادامه داد: در گذشته برای ثبت یک شرکت دانش بنیان باید از بیش ۲۰ نهاد مختلف که برخی از آنها واقعاً غیرمرتبط بودند، استعلام می گرفتیم.

مدیر شرکت دانش بنیان فناوری بذر استرآباد اضافه کرد: با اصلاح و آسان سازی برخی مقررات نهادهای دخیل، حمایت های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان جنبه عملی‌تر پیدا کرد و فعالیت در این بخش آسان تر شده است.

وی گفت: همان طور که رهبر انقلاب در منویات خویش بیان کردند باید دولت مردان در حمایت از شرکت های دانش بنیان شش دانگ حواسشان جمع باشد، برخی اوقات شاهد حضور افرادی هستیم که می‌خواهند در پوشش شرکت‌های دانش بنیان از حمایت ها و تسهیلات این بخش استفاده کنند ولی در واقع فعالیت دانش بنیانی ندارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4958
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.