• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
یک فعال اقتصادی:

افزایش دستمزد کارگر، تورم تولید کننده را بیشتر می‌کند

  • کد خبر : 4935
  • 28 فروردین 1401 - 16:06
افزایش دستمزد کارگر، تورم تولید کننده را بیشتر می‌کند
مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور گفت: افزایش دستمزد کارگر، تورم تولید کننده را بیشتر می‌کند و این در حالی است که دولت بر قیمت دستوری اصرار دارد.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: افزایش دستمزد کارگر نباید تبدیل به مناقشه بین کارگر و کارفرما شود چراکه به سود هیچیک از طرفین نیست.

این فعال اقتصادی افزود: این سیگنال افزایش حقوق، قیمت مسکن را گران‌تر خواهد کرد زیرا خرید و اجاره مسکن به شدت افزایش خواهد یافت؛ اگر افزایش دستمزد با افزایش هزینه‌ها همراه شود تاثیری در روال زندگی و معیشت دهک‌های کم درآمد ایجاد نخواهد شد.

وی یادآور شد: مخالفتی با افزایش دستمزد کارگر نداریم اما این مساله تاثیری در رفاه و معیشت کارگر ندارد.

دبیر اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: باید دولت این نکته را در نظر داشته باشد که کیک اقتصاد کشور کوچک شده و با ارائه چنگال بزرگ‌تر به کارگر نمی‌توان سهم بیشتری برای معیشت این قشر تدارک دید.

این فعال اقتصادی با بیان این نکته که اقتصاد کوچک با تولید بزرگ می‌شود، افزود: بنابراین باید تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

به گفته او، سیاست افزایش هزینه دستمزد باعث کاهش حاشیه سود و سرمایه گذاری می‌شود روندی که در آینده‌ای نه چندان دور منجر به کاهش اشتغال خواهد شد.

وی افزایش صادرات را راه‌حلی برای رفع مشکل اقتصادی تولیدکنندگان دانست و گفت: متاسفانه دولت برای برخی اقلام خوراکی به رغم اینکه تولیدی مازاد نیاز کشور دارد، صادرات را منع کرده و این حوزه با چالش جدی مواجه شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور راه حل افزایش معیشت و کیفیت زندگی اینه که به تولید بهای بیشتری دولت بدهد و اقتصاد را بهبود دهد

وی از نبود یک مدل اقتصادی مشخص برای کشور انتقاد کرد و گفت: تعریف یک مدل اقتصادی راهکار خروج از بحران در شرایط فعلی است.

مبصری در خاتمه یادآور شد: در دنیا دولت‌های بزرگ کارآمد مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی مالیات زیادی از مردم دریافت می‌کنند اما این مالیات ابزاری برای توزیع درآمد است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4935
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.