• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
مدیر قطب علمی ارگانیک کشور:

ضرورت ترویج فرهنگ مصرف محصولات ارگانیک

  • کد خبر : 4868
  • 25 فروردین 1401 - 16:26
ضرورت ترویج فرهنگ مصرف محصولات ارگانیک
رضاپناه، مدیر قطب علمی ارگانیک کشور ضمن تاکید به ترویج فرهنگ مصرف محصولات ارگانیک در کشور، گفت: جامعه‌ شایسته مصرف ارزان قیمت محصولات ارگانیک است.

محمدرضا رضا پناه در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان این نکته که باید با مردم شفاف پیرامون موضوع تولیدات ارگانیک صحبت شود، اظهار کرد: نباید ابهامی در توضیح مسائل کشاورزی باشد.

وی ضمن یادآوری این مطلب که معنای ارگانیک گرانی یا کاهش عرضه این محصول نیست، افزود: در دنیای امروز ۷۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی ارگانیک گواهی شده که به همین اندازه هم اراضی وحشی و جنگلی در دنیا ثبت شده است.

عضو هیات علمی بخش تحقیقات بیولوژیک موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور ادامه داد: در ایران کمتر از ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی ارگانیک وجود دارد که این یعنی کمتر از حدود یک دهم در دنیا.

وی از پسته زعفران کشور به عنوان کالاهای صادراتی یاد کرد و گفت: میوه‌هایی نظیر انار و یک سری محصولات گیاهان دارویی هم در این مزرعه‌های ارگانیک تولید می‌شوند.

رضا پناه به گسترش زراعت ارگانیک در کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه هنوز کشاورزانی در کشور هستند که با نافرمانی از مدل‌های زراعت سال‌های اخیر، از سموم و آفات استفاده نکردند؛ اینها ظرفیتی برای توسعه کشاورزی ارگانیک هستند.

وی در خاتمه از ورمی کمپوست به عنوان شاخص کشاورزی ارگانیک یاد کرد و افزود: با استفاده از ابزارهای اینچنینی برای گلستان که از ظرفیت‌های خوب کشاورزی برخوردار است می‌توان در افزایش تولید محصولات ارگانیک بهره جست.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4868
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.