• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

افزایش قیمت اراضی مسکونی در روستاهای گلستان| تأمین زمین سخت شده است

  • کد خبر : 4799
  • 23 فروردین 1401 - 12:36
افزایش قیمت اراضی مسکونی در روستاهای گلستان| تأمین زمین سخت شده است
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان این که امسال ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان در قالب طرح جهش تولید ساخته می‌شود، از افزایش قیمت زمین در روستاها انتقاد کرد.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن قرار است در مدت چهار سال حدود ۹۴ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که ۲۸ هزار واحد آن در روستاها و بقیه در شهرها خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان این که تولی‌گری این طرح در همه روستاها و ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار خانوار استان بر عهده بنیادمسکن است، افزود: تعهد سالانه ما در روستاها ساخت هفت هزار واحد مسکونی است اما ما برای سال نخست طرح نهضت ملی مسکن احداث ۱۱ هزار واحد را برنامه‌ریزی کردیم.

وی توضیح داد: حدود پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، دو هزار واحد مسکن محرومان و همچنین چهار هزار واحد مسکن جوانان ساخته می‌شود.

حسینی با اشاره به طراحی سامانه ثبت تقاضای مسکن در حوزه روستایی و ثبت نام ۱۷ هزار نفر در این سامانه، گفت: حدود ۱۰ هزار متقاضی در روستاها و هفت هزار نفر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر متقاضی بودند که در حال پالایش هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: تاکنون برای ۹ هزار و ۱۳۱ متقاضی، نقشه اجرایی تهیه و پروانه صادر شده و از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ پرونده به بانک‌ها ارسال و پنج هزار و ۳۸۳ فقره به عقد قرارداد بانکی منجر شده است.

حسینی یکی از چالش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کمبود زمین عنوان کرد و گفت: ۷۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی برآورد شده که تاکنون ۱۴۰ هکتار آن از سوی منابع طبیعی تأمین شده است.

وی توضیح داد: در سال‌های اخیر قیمت زمین در روستاها افزایش زیادی پیدا کرده و حتی زمین در برخی روستاها گران تر از تعدادی از شهرهای استان است و همین موضوع قدرت تأمین زمین را برای مردم تقریبا صفر کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: با کمک منابع طبیعی‌، آموزش و پرورش، دهیاری‌ها و غیره ۴۲۰ هکتار زمین شناسایی کردیم و امیدواریم واگذاری این اراضی سرعت بگیرد.

طبق گفته وی همچنین برای خرید ۱۱۰ هکتار زمین در بافت روستاها هم توافقاتی شده و بنیاد مسکن اعتبار خوبی به استان اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4799
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.