• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4
دهیار روستای نوده ملک مطرح کرد؛

آب بندان بستری برای افزایش درآمد روستاهای گلستان

  • کد خبر : 4714
  • 21 فروردین 1401 - 10:52
آب بندان بستری برای افزایش درآمد روستاهای گلستان
دهیار روستای نوده ملک گفت: آببندان روستا بعد از 15 سال همچنان بلااستفاده است و ما امیدواریم در سال آینده با بهره برداری از آن افزایش سرانه روستا تا چهار میلیارد تومان افزایش یابد.

هاشم مزریی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: آببندان نوده ملک در دوره اول شوراها ایجاد شده و بیش از ۱۵ سال از احداث آن می گذرد اما مردم این روستا هنوز نتوانسته اند بهره وری لازم را از آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه این آببندان در حدود سه هکتار از اراضی منابع طبیعی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن مسیر انتقال و همچنین عدم کف سازی این روستا هنوز نتوانسته از مزیت های آببندان بهره مند شود.

مزریی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان برای حل این مساله قول مساعد داده و اعتباراتی نیز در سال جاری برای رفع مشکلات آببندان روستا در نظر گرفته شده است.

دهیار روستای نوده ملک با اشاره به اینکه امیدواریم با رفع این مشکلات، روستاییان در سال آینده بتوانند از آن بهره وری داشته باشند، افزود: متاسفانه اصلی ترین مشکل در استان ما روند کُند خدمت است و ما برای اینکه بتوانیم بعد از ۱۵ سال از این آب بندان استفاده کنیم نامه نگاری و ملاقات های حضوری زیادی ترتیب دادیم.

وی با تاکید بر اینکه این آببندان می تواند برای نوده ملک و روستاهای اطراف منشا خیر و تحول باشد، تصریح کرد: بهره وری آب بندان هم در بحث اشتغال و هم ایجاد درآمد زایی در حوزه دهیاری کمک زیادی به ما خواهد کرد.

مزریی ادامه داد: پیش بینی ما این است که با احداث این آب بندان چهار میلیارد تومان به بودجه روستای نوده ملک اضافه شود و در فصل زمستان که زمین های کشاورزی نیاز به آب ندارند با پرورش ماهی می توان از این ظرفیت بهره برد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته آبگیری در آب بندان انجام می شد، اما به دلیل مشکلات نمی توانستیم از آن استفاده کنیم، افزود: احداث آب بندان بدون بهره وری لازم در مدت ۱۵ سال نه تنها سودی برای روستا نداشته، بلکه سال گذشته یک جوان ۱۷ سال در آببندان غرق شد برای همین درسال جدید آبگیری نداشتیم.

مزریی یادآور شد: مشکلات این آب بندان بیشتر به سلسله مراتب اداری و نامه نگاری های زیاد در این حوزه مرتبط می شود و می توان گفت همه مشکلات به سومدیریت در استان بر می گردد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4714
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.