• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد؛

آغاز عرضه گوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومانی در هفته دوم ماه رمضان

  • کد خبر : 4703
  • 21 فروردین 1401 - 10:18
آغاز عرضه گوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومانی در هفته دوم ماه رمضان
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از عرضه گوشت گوسفندی منجمد با قیمت کیلویی ۸۵ هزارتومان و گوشت گوساله با قیمت ۹۵ هزار تومان در سراسر کشور خبرداد و گفت: عرضه گوشت گوسفندی گرم از این هفته در بازار افزایش می‌یابد.


به گزارش نویاب به نقل از ایرنا،  «محسن سلامی» ، درخصوص وضعیت بازار گوشت قرمز و ذخایر این محصول در کشور، افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت گوسفندی منجمد ۸۵ هزارتومان و گوشت گوساله منجمد ۹۵ هزار تومان بدون محدودیت در استان ها توزیع می‌شود که بخشنامه آن به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

عرضه گوشت وارداتی میادین میوه و تره بار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: با توجه به دستور دولت در اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای واردات ۱۰ هزارتن گوشت قرمز، این مهم در همان زمان آغاز شد و اکنون در میادین میوه و تره بار گوشت گوسفندی وارداتی به شکل روزانه عرضه می‌شود و تلاش داریم از این هفته ورودی گوشت گرم گوسفندی نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر گوشت گوساله منجمد بدون محدودیت در کشور توزیع شده است، گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از هفته گذشته، گوشت منجمد در سراسر کشور در حال توزیع است.

سلامی با بیان اینکه ذخایر شرکت پشتیبانی از گوشت قرمز تکمیل است، گفت: گوشت قرمز منجمد گوساله وارداتی و خرید دام حمایتی تولید داخل در سطح مطمئنی انجام شده و هیچ مشکلی برای توزیع در بازار نداشتیم و نداریم؛ بنابراین درصورت تقاضای مباشرین از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها گوشت مورد نیاز تحویل داده می‌شود.

عرضه گوشت قرمز با قیمت ۱۹۷ هزارتومان تکذیب شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص توزیع هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با قیمت‌های ۱۹۷ هزار تومان در ایام نوروز را تکذیب کرد و گفت: مغازه‌ای در یکی از مناطق تهران که متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور بود، اما تحت مدیریت بخش خصوصی قرار دارد که دام را با قیمت آزاد خریداری و با چنین نرخی عرضه کرده بود و این موضوع هیچ ارتباطی به شرکت نداشته است.

وی باتاکید بر اینکه به هیچ وجه شرکت پشتیبانی امور دام کشور گوشت را با چنین مبالغی عرضه نمی‌کند، اظهارداشت: این قیمت از سوی شرکت پشتیبانی امور دام نبوده و با پیگیری‌های صورت گرفته این مغازه از سازمان تعزیرات تذکر لازم را دریافت کرده است.

سلامی افزود: اکنون آنچه که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می شود، توزیع گوشت گرم گوسفندی شقه با قیمت ۱۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار کشور است و هیچ نرخی بیش از این قابل قبول نیست.

هیچ محدودیتی برای توزیع گوشت نداریم

وی بیان کرد: اکنون ذخایر گوشت قرمز و گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور تکمیل است و هیچ محدودیتی برای توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ ماه مبارک رمضان نداریم؛ بنابراین مردم نگرانی برای تامین این محصول پروتئینی با قیمت‌های مناسب نداشته باشند.

 پیش از این دولت در ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ طی بخشنامه‌ای شرکت پشتیبانی امور دام کشور را موظف به واردات ۱۰ هزارتن گوشت گرم گوسفندی برای تنظیم بازار گوشت قرمز شب عید و ماه مبارک رمضان کرده بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4703
  • منبع : ایرنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.