• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
کشاورز گلستانی:

کشت چغندرقند در گلستان آفت زاست

  • کد خبر : 4594
  • 17 فروردین 1401 - 16:35
کشت چغندرقند در گلستان آفت زاست
کشاورز گلستانی گفت: ترغیب کشاورزان به کشت چغندرقند در گلستان می کنند خیانت محسوب می شود، چرا که علاوه بر از بین برده سفره های آب زیرزمینی این محصول آفت زاست.

محمدرضا مقصودلو در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: کشت محصولات کشاورزی در همه جای دنیا با کسب مجوزهای لازم انجام می شود و یک کشاورز نمی تواند خودسرانه محصولی را کشت کند که مناسب اقلیم آن منطقه نباشد.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که مسئولان کشاورزان را به کشت چغندر در منطقه ترغیب می کنند، خاطرنشان کرد: این بزرگترین خیانت به مردم گلستان است چرا که کشت این محصول متناسب با اقلیم گلستان نیست.

مقصودلو با تاکید بر اینکه چغندر سفره های آب زیر زمینی را از بین می برد، اظهار کرد: در برخی کشورهای اروپایی با وجود اینکه سالانه حدود دو متر بارش نزولات آسمانی را دارند اما باز هم برای کشت چغندر باید مجوزهای لازم را اخذ کنند.

کشاورز گلستانی گفت: اما متاسفانه شاهد هستیم که کشاورزان در اینجا بدون کار کارشناسی اقدام به کشت محصولی می کنند که نه تنها برای مزارع خودشان بلکه برای سایر کشاورزها نیز مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه کشت چغندر آفت زاست، افزود: برای کشت این محصول در منطقه کار کارشناسی انجام نشده است و تنها با امتیازاتی که کارخانه های نیشکر خراسان داده، کشت این محصول رواج پیدا کرده است.

مقصودلو در خاتمه یادآور شد: کشت چغندر علاوه به اینکه ربطی به اقلیم گلستان ندارد، میزبان بسیاری از آفت هاست و در نهایت کشاورزان قربانیان این تصمیم نادرست می شوند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4594
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.