• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

شکست طرح جهش تولید مسکن با افزایش عوارض شهری| شاهد خروج سرمایه از گلستان خواهیم بود

  • کد خبر : 4544
  • 15 فروردین 1401 - 12:40
شکست طرح جهش تولید مسکن با افزایش عوارض شهری| شاهد خروج سرمایه از گلستان خواهیم بود
نورانی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت که افزایش نامتعارف عوارض شهرداری در گرگان عامل شکست طرح جهش تولید و خروج سرمایه از استان خواهد بود.

شهاب نورانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: یکی از اصلی ترین شعارهای دولت سیزدهم، ساخت چهار میلیون مسکن در دوره چهار ساله خود بوده که در این راستا شاهد اقدامات موثری هم توسط دولت طی چند ماه اخیر بوده ایم.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: از طرفی مجلس شورای اسلامی هم با تصویب قانون جهش تولید مسکن در مردادماه سال گذشته، عزم جدی خود برای تسهیل در روند خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه را نشان داد.

وی بیان کرد: بدیهی است که در چنین شرایطی تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و از جمله شهرداری ها باید خود را با سیاست های کلان دولت همراه کرده تا آثار مثبت آن را در جامعه مشاهده کنیم.

نورانی اضافه کرد: متاسفانه افزایش نامتعارف عوارض صدور پروانه شهرداری تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده مسکن خواهد گذاشت.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت: قطعاٌ افزایش در حد عرف و تورم سالیانه برای تولیدکنندگان و انبوه سازان مسکن قابل پذیرش بوده ولی متاسفانه در سال جاری شاهد افزایش دو الی سه برابری عوارض صدور پروانه در نقاط مختلف شهری هستیم که افزایش نرخ مذکور تاثیر مستقیم در افزایش هزینه های تامین اجتماعی را هم به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط قوت طرح جهش تولید اعطای تسهیلات خودمالکی بوده تا از این طریق دولت نقش بخش خصوصی و انبوه سازان را برای محقق کردن اهداف خود پررنگ تر کند که متاسفانه با این افزایش نامتعارف عوارض صدور پروانه ساختمانی، تمایل انبوه سازان را به تولید مسکن کم کرده و در آینده نه چندان دور شاهد خروج سرمایه از شهر و استان خواهیم بود.

نورانی متذکر شد: با توجه به افزایش ناعادلانه عوارض شهرداری و هزینه های تامین اجتماعی و همچنین افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگری و مواردی از این قبیل احتمال شکست طرح جهش تولید دراین استان دور از ذهن نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4544
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.