• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
یک پژوهشگر اقتصادی:

«اقتصاد آزاد» حق انتخاب خریدار را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 4502
  • 14 فروردین 1401 - 11:59
«اقتصاد آزاد» حق انتخاب خریدار را افزایش می‌دهد
عبداللهی، پژوهشگر اقتصادی ضمن تاکید بر عدم انحصار و ایجاد «اقتصادآزاد» کرد و گفت: نباید بازار در انحصار گروه خاصی باشد بنابراین با نبود محدودیت در عرضه کالا، حق انتخاب مصرف کننده افزایش می‌یابد.

علیرضا عبداللهی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: اگر از بُعد اقتصادی به موضوع نگاه کنیم نبود انحصار و ایجاد باقتصادآزاد» مانعی ندارد، حتی باعث ایجاد رقابتی سالم هم خواهد شد.

وی ضمن بیان این مطلب که مغازه داران هم می‌توانند فروش اینترنتی داشته باشند، ادامه داد: اگر انحصار و محدودیتی در فروش وجود نداشته باشد، رقابت بین مشاغل خانگی و مغازه داران بلامانع است.

این اقتصاددان در توضیح عدم پرداخت مالیات، عوارض و هزینه‌های جواز کسب، گفت: هر فردی هنگام وارد به بازار مجازی یا حقیقی حق انتخاب دارد بنابراین بنگاه داری که فروش حضوری را پذیرفته، از هزینه و مزایای بازار این بخش نیز به خوبی مطلع است.

وی اضافه کرد: اگر مردم به این جمع بندی برسند که فعالیت در مشاغل خانگی صرفه اقتصادی بیشتری دارد، بالطبع با توسعه این بخش قیمت اجاره مغازه‌ها کاهش یافته و هزینه‌های دیگر مغازه داران کم می‌شود.

عبداللهی بازار غیررسمی و مشاغل زیرزمینی را بستری برای رقابت بیشتر و افزایش حق انتخاب خریدار اعلام کرد و افزود: در صورت استقبال بیشتر مصرف کنندگان از خرید محصولات اینترنتی می‌توان پذیرفت که مشتری ریسک خرید اینترنتی را پذیرفته است.

وی در خاتمه بیان کرد: عدم انحصار و بازار آزاد از شرایط یک رقابت سالم در عرضه کالا و افزایش حق انتخاب مصرف کننده به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4502
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.