• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

تیم فنی برای لایروبی خلیج گرگان مستقر شد

  • کد خبر : 4440
  • 09 فروردین 1401 - 9:43
تیم فنی برای لایروبی خلیج گرگان مستقر شد
اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از استقرار و تجهیز کارگاه اجرایی توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای شروع عملیات لایروبی کانال‌ های ورودی به خلیج گرگان با هدف احیاء آن خبرداد.

اله‌ یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: هیأت وزیران در ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ و در راستای اجرای دستور رئیس جمهور در سفر به گلستان مبنی بر تسریع در علاج‌بخشی و لایروبی کانال‌ های جزیره میانکاله و خلیج گرگان، مبلغ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای آغاز عملیات لایروبی خلیج گرگان تصویب کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: هم اکنون قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در منطقه مستقر شده و تجهیز کارگاه برای شروع عملیات لایروبی کانال‌های ورودی به خلیج گرگان انجام شده است.

وی توضیح داد: در اولین اقدام یک دستگاه بیل مکانیکی به منطقه اعزام شد و پس از استقرار تیم‌های فنی، پیمانکار در حال تجهیز کارگاه اجرایی است.

اسعدی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی هم کار تدوین نقشه‌های عملیاتی پروژه را به اتمام رسانده و در حال استخراج داده‌های هیدروگرافی است که آنها را به پیمانکار تحویل دهد و حجم لایروبی را به پیمانکار ابلاغ کند.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: از طرف دیگر نقشه‌های اجرایی داک، محل انباشت و دپوی رسوب، تدوین و این محل‌ها در سه نقطه مشخص و به پیمانکار ابلاغ شده است که پیمانکار هم نظر خودش را در این رابطه ارائه کند زیرا باید متناسب با دستگاه‌های کاترساکشن که در اختیار است، کار جلو برود.

وی عنوان کرد: بعد از تعطیلات نوروز کارگاه اجرایی لایروبی کانال‌ها عملا فعال خواهد شد و پس از آن لایروب‌ها به منطقه منتقل می شوند.

اسعدی عنوان کرد: یک لایروب در جنوب کشور است که باید به منطقه منتقل شود که پیش‌بینی می‌شود این پروسه حدود چهار زمان لازم داشته باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان اضافه کرد: دو دستگاه لایروب هم در شمال کشور بوده که با توجه به اینکه تحت مالکیت بخش خصوصی است، باید قرارداد با آنها منعقد شود تا به خلیج گرگان انتقال یابند.

وی در خصوص آزادسازی سواحل هم گفت: خوشبختانه در گلستان هیچ موردی از تجاوز به حریم سواحل گزارش نشده است و با توجه به اینکه پس‌روی آب دریای خزر و خلیج گرگان هم در مقایسه با غرب دریای خزر (انزلی و رامسر و غیره) بیشتر بوده است، ما هیچگونه مستحدثات ساحلی نداشته‌ایم و هیچگونه دخل و تصرفی در سواحل از سوی نهادهای دولتی، نظامی و یا حتی افراد شخصی انجام نشده و سواحل استان کاملا آزاد است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4440
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.