• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان خبرداد؛

نیاز به ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور| صنعت ساختمان صلابت دهه گذشته را ندارد

  • کد خبر : 4342
  • 07 فروردین 1401 - 10:15
نیاز به ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور| صنعت ساختمان صلابت دهه گذشته را ندارد
پورحاجت، دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان با بیان این که هم اکنون حدود ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز است، گفت: به دلیل برخی سیاستگذاری ها، صنعت ساختمان صلابت دهه گذشته را ندارد.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: ایران جزو ۱۰ تولیدکننده برتر سیمان و فولاد در دنیا بوده و ۷۵ کارخانه سیمان در کشور فعالیت می کنند و منابع و مواد اولیه تولید سیمان در کشور ما فراوان است و به راحتی می توانیم مصالح مورد نیاز احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال را فراهم کنیم.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان بیان کرد: در حال حاضر کارخانه‌های تولیدی کشور با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند این یعنی امکان و قابلیت افزایش تولید وجود دارد.

وی اضافه کرد: هنگامی که ساخت و ساز کشور، طی سال های ۸۸ تا ۹۱ را رصد می‌کنیم سالانه بالغ بر ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شد حال بعد از ۱۰ سال با این همه تکنولوژی و فناوری و افزایش نیروی کار خبره و وجود ۵۰۰ هزار مهندس در کشور چرا نتوانستیم به ظرفیت سال های ۹۱ و ۹۲ برسیم.

پورحاجت متذکر شد: این امر به سیاست گذاری در حوزه صنعت ساختمان بر می‌گردد که آنها تکالیف خود را به درستی اجرا نکردند.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان ادامه داد: یکی از دلایل اصلی کاهش تولید مسکن در کشور به اتفاقات سال ۹۰ برمی‌گردد؛ زمانی که وزارت ترابری و مسکن با هم ادغام شده و امروز بعد از ۱۰ سال آن چابکی و صلابت را ندارد و چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسکن توفیق چندانی نداشتیم.

وی گفت: هم اکنون با شرمساری اعلام می‌کنیم که تولید مسکن ما در کشور سالانه ۳۰۰ هزار واحد بوده ولی اگر آمار شش ماه گذشته را بررسی کنیم بالغ بر ۵.۵ میلیون نفر در طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده که تقاضای بالقوه ای است.

پورحاجت عنوان کرد: هیچ کشوری این ظرفیت بالقوه را فراموش نکرده و حتماً برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان گفت: نیاز کشور ما بر این است که سالانه بیش از یک میلیون واحد تولید شود و هم اکنون هم حدود ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور ما نیاز است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4342
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.