• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گلستان:

صنایع تبدیلی گلستان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند

  • کد خبر : 4232
  • 25 اسفند 1400 - 15:27
صنایع تبدیلی گلستان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند
اسدی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گلستان گفت: صنایع تبدیلی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش با ۲۰ الی ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

نقی اسدی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: از سال های گذشته تاکنون ۳۷۸ واحد صنایع تبدیلی از جمله در بخش های زراعی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن، باغی با ظرفیت تولید ۱۸۸ هزار تن، دامی با ظرفیت تولید دو میلیون و ۷۴۴ هزار تن راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این صنایع تبدیلی در مجموع به طور مستقیم اشتغال بیش از ۱۳ هزار و ۸۷۴ نفر را در پی داشته است، افزود: فعالان حوزه اقتصادی گلستان همواره بر اهمیت سرمایه گذاری و حمایت از توسعه صنایع تبدیلی استان در حذف خام فروشی محصولات کشاورزی منطقه تاکید فراوان دارند تا آثار مثبت آن در زندگی بهره برداران و رونق اقتصادی استان بیشتر دیده شود.

اسدی یکی از اصلی ترین مشکلات صنایع تبدیلی در گلستان را نداشتن تامین سرمایه در گردش برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر این واحدها با ظرفیت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالیت دارند و از مهم ترین مشکل آن ها نداشتن سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه است .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: ایجاد رونق صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در منطقه، نیازمند حمایت برای تزریق تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد، نوسازی، بازسازی و خرید ماده خام در فرایند فرآوری و همچنین ارایه مشوق های لازم برای حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی استان در اولویت قرار دارد.

وی ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت از این بخش را یک ضرورت برای استان برشمرد وگفت: صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی به عنوان شرط لازم و محرک توسعه این بخش در استان محسوب می شود و در واقع صنعتی شدن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دارای ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4232
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.