• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خبرداد؛

پیش بینی ۸۰۰ هزار مترمربعی رسوب در کانال آشوراده

  • کد خبر : 4198
  • 24 اسفند 1400 - 10:59
پیش بینی ۸۰۰ هزار مترمربعی رسوب در کانال آشوراده
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از انجام هیدورگرافی در کانال آشوراده خبرداد و گفت: پیش بینی می شود که میزان رسوب گذاری در این کانال به ۸۰۰ الی ۸۵۰ هزار متر مربع رسیده باشد.

اله یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: هیدروگرافی کانال آشوراده از چند روز گذشته آغاز شده و روز سه شنبه در دفتر استاندار با حضور سازمان بنادر و پیمانکار، گزارش آن ارائه خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: در هیدروگرافی میزان گل و لای موجود و مواد و رسوب در کانال ارزیابی شده و آن را تحویل پیمانکار خواهیم داد.

وی بیان کرد: در سابق (حدود یک سال پیش) هیدروگرافی این کانال انجام شده بود که هم اکنون نیاز به بازنگری و بروزرسانی دارد تا آن را به پیمانکار پروژه، یعنی قرارگاه خاتم الانبیا تحویل بدهیم.

اسعدی ادامه داد: براساس بررسی گذشته ۷۵۰ هزار مترمربع گل و لای در کانال آشوراده بود که پیش بینی می‌شود هم اکنون به ۸۰۰ الی ۸۵۰ هزار متر مربع رسیده باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه لایروبی با دستگاه کاترساکشن انجام می‌شود، گفت: داده‌ها توسط تصویر برداری هوایی و توسط دستگاه هیدروگرافی داخل آب در دو هفته انجام شده و سپس پس از یک هفته پردازش می‌شود و بر این اساس سه هفته آینده پروژه را تحویل پیمانکار خواهیم داد.

وی بیان کرد: لایروبی چند حُسن دارد، نخست اینکه تردد شناورها از خلیج گرگان به دریا تسهیل شده و یگان‌های انتظامی، امنیتی و دریابانی به راحتی می‌توانند شناورهای خود را به داخل خلیج بیاورند.

اسعدی اضافه کرد: همچنین امنیت شرق دریای خزر پایدار شده و گردشگری دریایی هم رونق می‌گیرد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان ادامه داد: لایروبی همچنین باعث بالا رفتن کیفیت آب خلیج گرگان شده زیرا هم اکنون شوری آب خلیج گرگان از آب دریا بیشتر است و این امر مضرات زیست محیطی برای موجودات دریایی و آبزیان دارد.

وی با بیان اینکه در مورد کمیت آب نمی‌توان نظر داد، گفت: برای لایروبی درخواست ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خواست شده بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون اختصاص یافته که برای شروع کار خوب است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4198
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.