• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
یک فعال اقتصادی:

ادارات دولتی از اهداف سازمانی دور ماندند

  • کد خبر : 4142
  • 22 اسفند 1400 - 12:44
ادارات دولتی از اهداف سازمانی دور ماندند
دامغانی، یک فعال اقتصادی خواستار تسهیل مطالبات مردم دردستگاه‌های دولتی شدوگفت: بسیاری از ادارات دولتی از اهداف سازمانی در بدو تاسیس دورمانده و به جای تسهیل امور، سهواً مانع تراشی می‌کنند.

حمید دامغانی در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌های دولتی با هدف روانسازی امور جاریه تشکیل شدند اما متاسفانه هرچه پیش‌تر رفتند این نهادهای دولتی عریض و طویل‌تر شده و از اهداف اصلی خود دور ماندند تا جایی که اکنون ناخواسته برای مردم مانع تراشی می‌کنند.

وی با بیان این نکته که یک سازمان شاید در بدو تاسیس با ۵۰ پرسنل کارش را آغاز کرد، افزود: امروز همین سازمان با بیش از دو هزار نیرو باز هم کارایی مناسب ندارد و تنها به این جهت که پرسنل بیکار نباشد وظایفی برای آنها تعریف می‌کند که جزو هسته ذاتی و وظایف اولیه سازمان نیست.

این فعال اقتصادی ضمن یادآوری این مطلب که سازمان‌های دولتی دسترسی بیشتری برای ارائه لوایح به مجلس دارند، افزود: خیلی از وظایفی که برای سازمان‌ها تعریف شده شاید در یک مقطع موقتی براساس مصلحت اندیشی دیده شده بود اما همان در دراز مدت به وظیفه تبدیل شد.

وی از ایجاد کد ملی و کارت شناسایی به عنوان مثالی ساده یاد کرد و گفت: در حال حاضر به جای اینکه دردسر ارباب رجوع با ایجاد کد ملی کمتر شود، یک برگه به برگه‌های پرونده سازی مردم در تشکیل پرونده اضافه شده است.

دامغانی با تاکید بر اینکه وظیفه‌ای که روز اول به سازمان‌ها سپرده شده، امروز دیگر وجود ندارد، افزود: با این حال سازمان‌های دولتی با تعداد زیادی نیروی کار هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در خاتمه یادآور شد: اگر روزی دولت شهامت به خرج داده و تغییر جدی در بدنه سازمان‌ها ایجاد کند، ضمن کاهش هزینه‌های دولت، بسیاری از مشکلات ارباب رجوع برای مراجعه به ادارات محدود خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4142
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.