• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
کارشناس ساختمان:

تسهیلات طرح جهش تولید مسکن ۲۰ درصد هزینه ها را پوشش می دهد

  • کد خبر : 4131
  • 22 اسفند 1400 - 12:02
تسهیلات طرح جهش تولید مسکن ۲۰ درصد هزینه ها را پوشش می دهد
ابراهیم پور، کارشناس ساختمان گفت: با توجه به افزایش قیمت ها، میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای جهش تولید مسکن کمتر از ۲۰ درصد هزینه ها را پوشش می دهد لذا رغبتی برای اخذ تسهیلات وجود ندارد.

محمد ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در ادوار مختلف مسئولان به دلیل آن که مسکن یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور است، طرح ها و برنامه هایی را در این خصوص ارائه داده‌اند.

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: اما چند نکته را باید در این زمینه در نظر گرفت، نخست این که جهش تولید مسکن نباید منجر به کاهش کیفیت ساخت و سازها شود؛ مانند آنچه در برخی از مسکن‌های مهر اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: نکته دیگر آن که در داخل کشور آن قدر توان و توانمندی داخلی از لحاظ انبوه سازی و مهندسی داریم که نیازی به وجود استفاده از منابع خارجی نیست.

ابراهیم پور گفت که صنعت ساختمان یکی از معدود صنعت هایی در کشور است که بیش از ۹۰ درصد مصالح مصرفی آن در داخل تولید می‌شود.

این کارشناس حوزه ساختمان اضافه کرد: ما نه در مصالح و نه در اجرا مشکلی از لحاظ توان داخلی نداریم اما هدایت درست این منابع به جای خود بسیار مهم است.

وی ادامه داد جهش تولید را به فال نیک می‌گیریم زیرا اشتغال زایی خوبی در کشور ایجاد خواهد کرد حتی اگر ۵۰ درصد آن هم محقق شود اشتغال زایی بالایی خواهد داشت.

ابراهیم پور اعلام کرد: لازمه آن تسهیل تولید و رفع موانع آن است و باید شرایط اخذ تسهیلات تسهیل شود.

وی ادامه داد: در مسکن مهر اشخاص در قالب مسکن مهر می‌توانستند تسهیلات دریافت کرده و مسکن بسازند و در آن زمان تسهیلاتی که ارائه می‌شد بیش از ۵۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد اما امروزه شاید این عدد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است لذا رغبتی برای اخذ تسهیلات وجود ندارد ضمن اینکه کارمزد تسهیلات بانکی هم به شده درصد رسیده و کسی توان پرداخت این میزان را ندارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4131
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.