• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
نگاهی به عملکرد نرم افزار بقراط در سال ۱۴۰۰

بقراط؛ پیشرو در خدمات آنلاین مطب ها و مراکز درمانی

  • کد خبر : 4057
  • 18 اسفند 1400 - 23:14
بقراط؛ پیشرو در خدمات آنلاین مطب ها و مراکز درمانی
پلتفرم آنلاین سلامت بقراط که خدمات پرونده الکترونیک، ویزیت آنلاین و نوبتدهی را برای پزشکان ارائه می دهد، خدمات نسخه را هم در سال جدید برنامه ریزی کرده است.

به گزارش نویاب، نشست خبری ارائه گزارش سالیانه پلتفرم آنلاین سلامت بقراط به همراه ارائه نگاهی بر لزوم استفاده از پرونده های الکترونیک در سطح دنیا، روز سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در خانه کارمان برگزار شد.

در این رویداد علاوه بر اصحاب رسانه، مدیران و فعالان حوزه سلامت دیجیتال نیز جهت هم افزایی، مذاکرات B2B و شبکه سازی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، پگاه جهانخواه، بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ هلسا (HELSA) در خصوص وضعیت رقابتی سامانه های سلامت دیجیتال در سطح دنیا به سخنرانی پرداخت.

وی پایان نامه خود در مورد همین موضوع را در دانشگاه کارآفرینی سوئد ارائه داده بود و پس از بررسی دقیق این سامانه ها در سراسر دنیا، مزیتهای استفاده آنها در دو ساید پزشک و بیمار را در این ارائه تشریح کرد.

پس از آن رضا دفاعی، رئیس هیئت مدیره و مدیر فنی پلتفرم آنلاین سلامت بقراط به بیان چگونگی شکل گیری بقراط پرداخت.

دفاعی گفت: «زمانیکه بر سیستم های HIS بیمارستان میلاد تمرکز میکردیم، نیاز سیستم های مدیریت مطب بین پزشکان را رصد کردیم و به فکر طراحی بقراط افتادیم».

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط در سال ۱۳۹۶ پا به عرصه سلامت کشور گذاشت. این پلتفرم که با هدف ارائه راهکارهای کاربردی و سنجیده در جهت مدیریت هر چه بهتر مطب ها و مراکز درمانی متولد شده با امکاناتی نظیر سیستم مالی، پرونده الکترونیک، سرویس مشاوره آنلاین پزشک و بیمار و… باعث بهبود فرآیند ویزیت و درمان و سهولت کار پزشکان و منشی ها خواهد شد.

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط، تا به امروز به صورت بوت استرپ و بدون جذب سرمایه به رشد چشمگیری در عرصه سلامت دیجیتال دست یافته است که نسبت به رقبای خود نقطه قوت بزرگی دارد. این پلتفرم آنلاین سلامت در سال گذشته فیچرهای نمودارهای رشد کودک، ۱۵ آیتم پرونده الکترونیک سلامت، ریدیزاین اغلب بخشها و…. را به سامانه اضافه کرده است.

در ادامه این گفتگو، مهرشاد تیموری، مدیرعامل پلتفرم آنلاین سلامت بقراط با اشاره به رشد منابع انسانی بقراط که در ۱۴۰۰ به ۳۵ نفر رسیده، گفت: «قطعا پاندمی کرونا، در سال ۱۳۹۹ به رشد سامانه های سلامت دیجیتال کمک به سزایی کرد، اما در ۱۴۰۰ این عملکرد تیم بقراط بود که شاهد این رشد هستیم».

وی پس از قدردانی از تیم پویای خود به عنوان مدیرعامل مجموعه افزود: «ما امسال علاوه بر پرونده الکترونیک، ویزیت آنلاین و نوبتدهی، تمرکز خود را بر خدمات نسخه معطوف کردیم و توانسته ایم در استانهای تهران، البرز، خوزستان، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمان، گیلان و… خدمات خود را ارائه دهیم ».

تیموری پس از این اشاره از رونمایی از خدمات نسخه به صورت جامع تر، ورود به بازار سلامت همراه را اولویت سال آینده خواند و اضافه کرد: «کاربران پلتفرم آنلاین سلامت بقراط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۴۰درصد رشد داشتند، همچنین امسال توانستیم بیش از ۳ سال (یعنی ۲۶۲۸۰ ساعت) ویزیت آنلاین را در بقراط میزبانی کنیم و تعداد پزشکان سامانه را به بیش از ۶۰۰درصد افزایش دادیم».

لازم به ذکر است که طی آمارهای منتشر شده از بقراط، این استارتاپ تا کنون توانسته با صرفه جویی ۸.۸ میلیون کاغذ حدود ۱۱۱۰ درخت را نجات دهد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4057
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.