• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رئیسی در شورای اداری گلستان:

طرح گردشگری آشوراده تا ۱۰ روز آینده آغاز شود

  • کد خبر : 3937
  • 14 اسفند 1400 - 0:27
طرح گردشگری آشوراده تا ۱۰ روز آینده آغاز شود
رئیس جمهور گفت: پیگیری های طرح جزیره آشوراده حداکثر طی ۱۰ روز آینده انجام شود تا مردم شاهد عملیاتی شدن طرح گردشگری آشوراده باشند.

به گزارش خبرنگار نویاب، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شورای اداری گلستان اظهارکرد: برای ما اولویت های استان گلستان مهم بوده و برق، آب، کشاورزی و گردشگری از مصوبات ما است و اعتبارات لازم هم برای آن تخصیص داده خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: یکی از مسائل مهم این است که وعده ها اجرایی شود و اگر اجرا نشد دلیل عدم اجرا هم با مردم در میان گذاشته شود.

رئیسی ادامه داد: اصل کار دست مدیران استان و طرح آن در شورای اداری آن است که استاندار و مدیران برای اجرای آن مصمم شوند.

رئیس جمهور گفت: نباید وعده ها را به صورت کار روزمره نگاه کرد بلکه کار جهادی می طلبد و انتظار من از مدیران گلستان حرکتی جهادی است.

وی با بیان اینکه فرایندهای ما مشکل دارد و مسئولان باید اصلاح کنند، افزود: من به عینه دیدم چگونه یک مساله مهم در پیچ و خم اداری گرفتار شد و یک ثروت عظیم و منطقه ای که می تواند به رفع مشکلات استان، ایجاد اشتغال و فعال شدن گردشگری کمک کند منتظر تصمیم گیری اداری مانده است.

حرکت مدیران تحولی و جهادی باشد

رئیسی ادامه داد: انتظار مردم از مدیران حرکتی تحولی و جهادی است و باید تغییر و اتفاقی رخ دهد.

وی اضافه کرد: چهار هزار شهید رفتند تا ما موفق شدیم و در منطق دولت مردان نمی شود و نخواهد شد نداریم منطق ما می توانیم و است و باید تصممیات اجرایی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مگر می شود استانی دارای ثروت باشد گرفتار فقر آن هم فقر مطلق باشد، گفت: خلیج گرگان ثروتی ارزشمند است که دچار مشکلات است، رنگ آب عوض شده و راه های ورودی آب به آن بسته شده است.

وی ادامه داد: فرض ما این است خلیج احیاء شود و حتماً هم باید هرچه زودترو سریعاً کار آن آغاز شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه لایروبی و رسوبزدایی باید سریع انجام شود، گفت: این کاری است که با همین امکانات داخل کشور قابل انجام است و اگر تجهیزاتی نباشد سریع وارد شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: جزیره آشوراده هم ثروت و مکان ارزشمندی است که می تواند به اشتغال و گردشگری کمک کند. زائر حرم امام رضا (ع) می تواند در این محیط دل انگیز نشاط پیدا کند.

وی بیان کرد: پیگیری های طرح جزیره آشوراده حداکثر طی ۱۰ روز آینده انجام شود و موانع آن رفع شود تا مردم شاهد عملیاتی شدن طرح گردشگری آشوراده باشند.

رئیسی گفت: طرح های اضطراری استان حتماً در اعتبارات ۱۴۰۱ دیده شود ولی نباید منتظر اعتبارات ماند و باید زودتر آغاز کرد.

تعاونی ها در گلستان فعال شوند

وی با بیان اینکه این مسائلی نیست که بخواهد زمان ببرد و باید فوری پیگیری شود، گفت: فعال شدن تعاونی ها هم حرف درستی است و اقتصاد بخش خصوصی با تعاونی ها می تواند فعال شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: کارخانه های نیمه تعطیل گلستان هم باید رفع موانع آن دوباره فعال شود و از استاندار می خواهم با تشکیل تیمی واحدهای تولیدی که مشکل جدی ندارند را سریع شناسایی و رفع مشکل کنند.

وی با بیان این که پتروشیمی هم از مشکلات جدی مردم گلستان، توضیح داد: بخش عمده مشکل این طرح حل شده است و باید هلدینگ های فعال این بخش شناسایی شده تا فعالیت آن مجدد آغاز شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر این که پرداخت طلب کشاورزان باید جزو موارد فوری باشد که استاندار پیگیری می کند، گفت: صنایع تبدیلی هم یکی از مواردی است که باید در گلستان پیگیری شود تا جلوی خام فروشی محصولات کشاورزی گرفته شود.

صیانت و حفظ طبیعت وظیفه همه مدیران است

وی حفظ جنگل ها را به عنوان ثروت ملی ضروری دانست و اضافه کرد: جلوی تصرف غیرمجاز باید گرفته شود و نباید اینطور شود که بنایی بسازند و بعد بخواهیم تخریب کنیم.

وی یادآور شد: این وضعیت گلستان سال هاست وجود دارد، چرا باید از یک سوراخ چندبار گزیده شویم؛ اگر درست برخورد شود جلوی خیلی از خسارت ها گرفته شود لذا از مدیران می خواهم صیانت از جنگل ها و دریاها و طبیعت را با جدیت پیگیری کنند.

رئیس جمهور خواستار عملیاتی شدن مسیر راه آهن شمال جنوب شد و ادامه داد: اگر همت مسئولان باشد در مدت کوتاه شاهد تحول در استان خواهیم بود و مردم شاهد این تغییرات خواهند بود.

وی اظهار کرد: مهمترین مولفه قدرت و امنیت مردم متدین در صحنه هستند و آنکه دشمن را پشیمان می کند قدرتی است که از ملت نشات گرفته است؛ هرچه بر امید مردم افزوده شود بر قدرت ملی افزوده خواهد شد و اگر نا امید شوند مشارکت و نشاط اجتماعی کاهش پیدا می کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3937
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.