• امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0
معاون زیربنایی، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گرگان مطرح کرد

نیاز کمربندی گرگان به نوسازی آسفالت

  • کد خبر : 39161
  • 14 تیر 1403 - 12:42
نیاز کمربندی گرگان به نوسازی آسفالت
صادقیان، معاون زیربنایی، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گرگان با بیان اینکه آسفالت فعلی کمربندی گرگان به‌دلیل تردد بالای ماشین‌آلات سنگین دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده است، گفت: نوسازی و بهسازی این محور به چهار هزار تن قیر برای روکش آسفالت نیاز دارد.
به گزارش نویاب به نقل از ایمنا، مقداد صادقیان اظهار کرد: آسفالت فعلی کمربندی گرگان به‌دلیل تردد بالای ماشین‌آلات سنگین دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده است و نوسازی و بهسازی این محور به چهار هزار تن قیر برای روکش آسفالت نیاز دارد.

وی افزود: مکاتبات برای دریافت این میزان قیر انجام شده است و به‌محض تأیید و در اختیار قرار دادن، پروژه آسفالت کمربندی آغاز می‌شود.

معاون زیربنایی، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گرگان ضمن اشاره به این مطلب که راه‌اندازی کنار گذر (کمربندی شمالی) گرگان-کردکوی در کاهش بار ترافیک سنگین عبوری و عمر رویه آسفالتی نقش بسزایی خواهد داشت، افزود: فاز یک این پروژه در مرحله بهره‌برداری است.‌

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از کوچه‌ها و محله‌های شهر گرگان به‌دلیل نوسازی یا ساخت‌وساز بناهای جدید، اجرای روکش آسفالت توجیه ندارد، چراکه این آسفالت‌ها به‌دلیل حفاری و نصب انشعاب تأسیسات، حفاری مجدد می‌شود که این مسئله علاوه‌بر هزینه، روکش‌های آسفالتی را نیز دچار آسیب می‌سازد.

صادقیان اضافه کرد: به‌رغم فعالیت‌های انجام شده در زمینه نوسازی و لکه‌گیری خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها، همچنان به‌دلیل مشکلات تهیه قیر ادامه این روند در بعضی مقاطع به تعویق می‌افتند.

وی افزود: به همین دلیل مقرر شده است که سه هزار و ۴۰۰ تن قیر از طرف وزارت کشور در اختیار شهرداری گرگان قرار بگیرد با این تخصیص ۶۸ هزار تن آسفالت تولید خواهد شد که با این میزان آسفالت تولید شده ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های گرگان بهسازی و لکه‌گیری می‌شود که چهره شهر را دگرگون خواهد کرد.

معاون زیربنایی، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گرگان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت شامل اجرای روکش یا مرمت معابر سواره‌رو به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در شهر گرگان اجرا شد.

به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز حدود ۷۰ هزار متر مربع اجرای روکش و مرمت معابر به ارزش ۳۵ میلیارد تومان انجام شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=39161
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.