• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
1
رئیس اداره پنبه ودانه‌های روغنی گلستان خبرداد؛

پیش بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن چغندر قند از مزارع گلستان

  • کد خبر : 39046
  • 11 تیر 1403 - 12:42
پیش بینی برداشت ۱۸۰ هزار تن چغندر قند از مزارع گلستان
موسی خانی، رئیس اداره پنبه ودانه‌های روغنی گلستان گفت: سطح زیر کشت چغندر قند پائیزه در استان گلستان، ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار است که تا به اینک، ۲ هزار هکتار از آن برداشت شده و پیش‌بینی می شود ۱۸۰ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت شود.
به گزارش نویاب به نقل از فارس، علی موسی خانی اظهار کرد: استان گلستان جزو پنج استان برتر تولیدکننده چغندر قند پاییزه کشور است و عملیات برداشت چغندرقند پاییزه در این استان  از ۱۶ خرداد آغاز شده و ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره پنبه ودانه‌های روغنی گلستان افزود: سطح زیر کشت چغندر قند پائیزه در استان گلستان، ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار است که تا به اینک، ۲ هزار هکتار آن برداشت شده و حدود ۱۱۵ هزار تن چغندر قند تحویل کارخانجات شده است.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می شود ۱۸۰ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت شود و بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند در گلستان در مزارع شهرستان‌های گرگان، علی آباد و کلاله است.
موسی خانی ادامه داد: متوسط برداشت چغندرقند در گلستان ۵۰ تن در هکتار است و بهترین زمان کاشت چغندر قند پاییزه در گلستان از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان شروع می شود و زمان برداشت این محصول نیز اواسط خرداد ماه است.
گفتنی است، رسیدن به خوداتکایی در تولید شکر، ایجاد تناوب زراعی و حاصلخیزی خاک، افزایش تولید محصولات بعد از کشت چغندر نظیر گندم و درآمدزایی بالا از اهداف مهم پیگیری جایگزینی چغندر قند به جای محصولات پرآبی مانند شالی در  استان گلستان است.
لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=39046
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.