• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
1
بنیان گذار استارت آپ پروانه ساختمان انتقاد کرد؛

فرایند سنتی صدور پروانه در گرگان| شهرداری تمایلی به الکترونیکی شدن ندارد

  • کد خبر : 39027
  • 11 تیر 1403 - 11:26
فرایند سنتی صدور پروانه در گرگان| شهرداری تمایلی به الکترونیکی شدن ندارد
خواجه، بنیان گذار استارت آپ پروانه ساختمان گفت: نظام مهندسی آمادگی خود را برای انجام الکترونیکی صدور پروانه اعلام کرده و در انتظار اتصال سامانه به سیستم شهرداری است اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش نویاب، محمد مهدی خواجه اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت و ساز یک صنعت پر رونق است، متاسفانه در استان گلستان و شهر گرگان همچنان درگیر فرآیند اداری هستیم و در زمینه صدور پروانه، فعالیت های الکترونیکی انجام نمی شود.

بنیان گذار استارت آپ پروانه ساختمان افزود: با وجود اینکه همکاران ما در نظام مهندسی اذعان دارند که در این زمینه آمادگی های لازم را خواهند داشت و در انتظار اتصال سامانه به سیستم شهرداری هستند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: اگر صدور پروانه به صورت الکترونیکی انجام نشود، همچنان مشکلات موجود در این زمینه پا بر جا خواهد ماند و حتی بیشتر هم خواهد شد.

خواجه ادامه داد: اکنون جامعه انبوه سازان و سازندگان از این فرایند رضایت کافی ندارند و اکثر آنها به همین دلیل پروژه های خود را به تعویق انداخته اند یا اصلا شروع نکرده اند و ترجیح می دهند در استان دیگری فعالیت کنند زیرا؛ این فرایند ها در استان های دیگر به صورت الکترونیکی انجام می شود یا مسیر آن به گونه ای تسهیل شده است که با احترام برای متقاضیان انجام شود.

وی با بیان اینکه در استارت آپ پروانه ساختمان، توانسته ایم فعالیت ارائه خدمات مهندسی طراحی و مجری را به صورت آنلاین انجام دهیم، توضیح داد: با فراخوانی که از مهندسان سازمان نظام مهندسی انجام شده است، تفاهم نامه ای با سازمان منعقد کردیم و حدود ۴۰۰ مهندس دارای پایه و پروانه اشتغال در سایت پروانه ساختمان ثبت نام کرده اند.

دریافت قرارداد های مهندسی به صورت الکترونیک

بنیان گذار استارت آپ پروانه ساختمان ادامه داد: سازندگان می توانند با مراجعه به سایت و ارائه مشخصات پروژه (شامل شهر، محل استقرار پروژه، تعداد طبقات و مساحت)، نرخ خدمات مهندسی و لیست مهندسان را مشاهده کنند و در صورت تمایل با ثبت سفارش، می توانند قراردادهای مهندسی را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده، این سامانه قابلیت اتصال آنلاین به سامانه های سازمان نظام مهندسی و شهرداری را دارد.

خواجه خاطرنشان کرد: به ویژه برای اتصال به سازمان نظام مهندسی، فرایند های تهیه، ارسال و ثبت قرارداد ها و همچنین تهیه نقشه ها به صورت الکترونیک و ارسال آن به کمیته کنترل نقشه و تأیید الکترونیکی آن، ضمن ارجاعات کار به صورت تماما الکترونیکی، بین مهندسان و سازمان قابل انجام است.

وی معتقد است چنانچه این فرایند ها توسعه پیدا کند، موجب تسهیل صدور پروانه و رضایت بخشی بیشتر جامعه سازندگان و انبوه سازان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=39027
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.