• امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
1
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

دولت پاداش را از کشاورزان دریغ کرد| خبری از جایزه تحویل گندم نیست

  • کد خبر : 38928
  • 07 تیر 1403 - 11:50
دولت پاداش را از کشاورزان دریغ کرد| خبری از جایزه تحویل گندم نیست
یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: دولت با بی توجهی به قیمت اعلامی شورای قیمت گذاری، گندم را کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرد و جایزه تحویل هم به آنها پرداخت نکرد. 

به گزارش نویاب، امیر یوسفی اظهار کرد: ۳۸۰ هزار هکتار گندم در گلستان کشت شده که ۹۵ درصد آن تاکنون برداشت و حدود یک میلیون تن گندم به هشت مرکز خرید تحویل داده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال تولید گندم گلستان تا مرز یک میلیون و ۲۰۰ تن برسد، خاطرنشان کرد: با این میزان برداشت گندم، گلستان بعد از خوزستان رتبه دوم کشور را دارد.

وی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: با پیگیری های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، دولت ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان را واریز کرده که امیدواریم باقی مطالبات نیز هر چه زودتر پرداخت شود.

یوسفی ادامه داد: امسال میزان تولید گندم بیش از گذشته بود و همین امر سبب شد تا مطالبات گندمکاران رقم بالایی را به خود اختصاص دهد و علاوه بر آن دولت نیز با شرایط ویژه مواجه بود که همین امر باعث تاخیر در پرداخت مطالبات شد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد: کشاورزان انتظار دارند زمانی که کالایی برای فروش تحویل می دهند در کمترین زمان ممکن پرداخت مطالبات انجام شود زیرا اکثر کشاورزان بدهی بانکی و یا تعهداتی به بازار دارند که اگر نتوانند بدهی خود را به موقع واریز کنند با جریمه دیرکرد مواجه می شوند.

 

دولت باید خسارت دیرکرد به کشاورز بپردازد

یوسفی با اشاره به قیمت خرید گندم، افزود: قبل از اینکه کشاورز کشت محصول را انجام دهد بخش خصوصی و شورای قیمت گذاری خرید گندم را کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده بود اما متاسفانه دولت گندم را کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرد و خبری از جایزه تحویل نیست.

وی با بیان اینکه گندم گلستان با توجه به گلوتن و پروتئین بالاتر باید تفاوت قیمت با سایر استان ها داشته باشد، تصریح کرد: اگر تاخیری در پرداخت مطالبات وجود دارد دولت باید به کشاورزان خسارت بپردازد زیرا آنان به بانک های دولتی و غیر دولتی بدهکار هستند و چنانچه نتوانند بدهی خود را به موقع پرداخت کنند جریمه و متضرر خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در خاتمه یادآور شد: بخش خصوصی به قیمتی که گندم خریداری شده اعتراض دارد و از طرف دیگر سال هاست تلاش کردیم با توجه به کیفیت گندم گلستان نسبت به سایر نقاط کشور، با قیمت بالاتر خریداری شود اما متاسفانه این مساله تاکنون محقق نشده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=38928
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.