• امروز : پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
1
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان:

افزایش هزینه صادرات با تحریم بانکی | ضرر تجار با تصویب قوانین آنی

  • کد خبر : 38619
  • 31 خرداد 1403 - 20:35
افزایش هزینه صادرات با تحریم بانکی | ضرر تجار با تصویب قوانین آنی
ایری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان در حاشیه نمایشگاه خدمات کسب و کار گلستان، گفت: برخی مواقع قوانین آنی و فی البداهه که دولت مردان تصویب می کنند تجار را با چالش مواجه می کند.

بهمن ایری در حاشیه نمایشگاه خدمات کسب و کار گلستان در گفت و گو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شرکت نگین درخشان تجارت گلستان نزدیک به ۹ سال در زمینه صادرات به کشورهای آسیای میانه فعالیت می کند و مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مواد غذایی و لبنیات، مواد پتروشیمی، شوینده، گل و گیاهان زینتی بیشترین محصولات صادراتی این شرکت است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان افزود: عمده بازار محصولات ما نیز به کشور ترکمنستان است و ۸۰ درصد محصولات به این کشور صادر می شود اما کم و بیش به کشورهای ازبکستان و قزاقستان نیز صادرات انجام می دهیم.

مدیر عامل شرکت نگین درخشان تجارت گلستان ادامه داد: صادر کنندگان با مشکلات بسیاری از جمله پیمان سپاری ارزی، تاثیرات تحریم های کشورهای اروپایی و نبود سیستم های بانکی که باعث شده هزینه انتقالات پولی را افزایش دهد، مواجه هستند.

ایری با بیان اینکه وضعیت ما در تامین کالا خوب است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولید کنندگانی داریم که می توانند محصولاتی با کیفیت و با توجه به نیاز مشتری تولید کنند اما یک سری قوانین آنی و فی البداهه وجود دارد که تجار را با چالش مواجه می کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان یادآور شد: به عنوان مثال؛ در روزهای اخیر بار سیب زمینی در مسیر کشور مقصد بود که به یکباره تصمیم گرفته شد صادرات این محصول باید گواهی مبدا شود و به ناچار بار را با زیان در بازار داخلی به فروش رساندیم اما یک هفته بعد این قانون برداشته شد.

وی ادامه داد: متاسفانه قوانین آنی و همچنین برخی مواقع عدم هماهنگی بین نهاده های دولتی برای تجار ضرر و زیان های زیادی به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=38619
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.