• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبر داد؛

انجام آزمون خاک با حداقل هزینه برای کشاورزان گلستانی

  • کد خبر : 37309
  • 06 خرداد 1403 - 17:06
انجام آزمون خاک با حداقل هزینه برای کشاورزان گلستانی
ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان اینکه آزمون‌خاک با حداقل هزینه برای کشاورزان و باغداران انجام می شود، گفت: به کشاورزان توصیه می کنیم پس از انجام آزمون خاک نسبت به تهیه کود های پایه اقدام کنند.

 سید صمد ضیایی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: توزیع کود یارانه ای می تواند به عنوان یک ابزار مهم برای حمایت از کشاورزان و بهبود تولیدات کشاورزی استفاده شود، همچنین این اقدام می تواند به بهبود عملکرد محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری آنها کمک کند و هزینه های خرید کود را کاهش دهند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی متصل است و عنوان کرد: سهمیه کود از طریق این سامانه بصورت کاملا شفاف و براساس راست آزمایی اطلاعات کشاورزان و برای جلوگیری از هر گونه مغایرت احتمالی انجام می گیرد.

وی افزود: اعطای کود به کشاورزان به عنوان یک یارانه موثر برای حمایت از تولید و افزایش بهره وری در زمینه کشاورزی محسوب می شود. وی گفت: کشاورزان تنها یک سوم از هزینه کود را پرداخت کرده و دوسوم آن از طریق تامین یارانه دولتی پرداخت می شود. به عنوان مثال قیمت تمام شده یک کیسه۵۰ کیلوگرمی کود اوره برای دولت بالغ بر۷۰۰ تا۸۰۰ هزار تومان تمام می شود؛ در حالی که قیمت فروش آن به کشاورز ۱۹۵ هزار تومان تمام می شود تا در قبال آن تولید محصولات اساسی کشاورزی رشد و رونق پیدا کنند.

وی با بیان این که باید به سمت افزایش تولید داخلی کود حرکت کنیم گفت: ۸۵ درصد کود شیمیایی مصرف تولیدی داخلی است و کمتر از ۱۵ درصد از طریق واردات تامین می شود.

ضیائی در ادامه افزود: آزمون‌خاک با حداقل هزینه برای کشاورزان و باغداران انجام می شود و ما به کشاورزان توصیه می کنیم با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کود های پایه مانند فسفاته، ازته و پتاسه اقدام کنند.

وی گفت: تغییر در بسته بندی کود های یارانه ای از ۵۰ کیلوگرم به۲۵ کیلوگرم با هدف مصرف بهینه و رضایت مندی کشاورزان انجام شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=37309
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.