• امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
3
یادداشت؛

چرا خدمات کسب و کار این‌قدر مهم است؟

  • کد خبر : 36900
  • 25 اردیبهشت 1403 - 14:07
چرا خدمات کسب و کار این‌قدر مهم است؟
سال‌ها در کشور ما سیاست­گذاری بر مبنای تمرکز بر راه‌اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی بوده است اما غافل از این‌که برای موفقیت یک واحد تولیدی و خدماتی از همان ابتدا در تمام مراحل تا بازارهای جهانی، باید افرادی باشند که خدمات کسب و کار به آن‌ها ارائه نمایند و کمک کنند این کسب و کارها سریع و کم­ هزینه شکل بگیرد و راه رشد و توسعه را طی کنند.

نویاب؛ سید جواد حسینی مدیرعامل شرکت کیفیت سازان مدیر پروژه نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار گلستان: سال‌ها در کشور ما سیاست­گذاری بر مبنای تمرکز بر راه‌اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی بوده است اما غافل از این‌که برای موفقیت یک واحد تولیدی و خدماتی از همان ابتدا در تمام مراحل تا بازارهای جهانی، باید افرادی باشند که خدمات کسب و کار به آن‌ها ارائه نمایند و کمک کنند این کسب و کارها سریع و کم­ هزینه شکل بگیرد و راه رشد و توسعه را طی کنند.

بر این اساس شرکت‌های خدمات کسب و کار به عنوان پشتیبان واحدهای تولیدی و خدماتی تاکنون توانسته­ اند سهم به­ سزایی در رشد و توسعه کسب و کارها داشته‌ باشند اما به طور جدی به آن‌ها توجه نشده است.

ناگفته نماند این حوزه از خدمات، دارای فرصت‌های بسیاری برای اشتغال و افزایش GDP در کشور هستند و مزیت مهم این کسب و کارها، سرعت بالای ایجاد یک کسب وکار، زودبازده بودن و سرمایه‌گذاری پایین به ازای هر شغل است.  نکته مهم این است که در حوزه خدمات کسب و کار حدود ۵۴ حوزه اصلی خدمات کسب و کار شناسایی شده است و اگر بخواهیم زیر مجموعه‌های هر حوزه را در نظر بگیریم مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ عنوان خدمت شناخته شده کسب و کار را می‌توانیم برشماریم که شاید کمتر کسی به طور جدی به آن توجه کرده است.

این تنوع زیاد خدمات کسب و کار فرصت بی‌نظیری است که برنامه­ ریزان و سیاستگذاران می‌توانند از آن به نحو احسن درجهت توسعه اشتغال و کسب و کار استفاده کنند.  نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار استان گلستان از تاریخ ۷ الی ۹ خرداد در محل کارخانه نوآوری گرگان با حمایت وزارت صمت برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای معرفی فعالان عرصه خدمات کسب و کار در استان گلستان است.

لذا از همه فعالان خدمات کسب و کار، واحدهای تولیدی و خدماتی و سازمان‌های دولتی دعوت می‌شود با حضور در این نمایشگاه ما را در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه یاری کنند. اهداف اصلی این نمایشگاه شبکه­ سازی و تقویت ارتباطات فعالان این حوزه، آشنایی صاحبان کسب و کارها با خدمات کسب و کار و اجزای زیست بوم کسب و کارها، معرفی انواع خدمات کسب و کارها و معرفی خدمات کسب و کارهای نوین و دانش بنیان به جامعه هدف و ایجاد ارتباط میان آن‌ها است و از برنامه‌های جانبی نمایشگاه نیز می­ توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره حین برگزاری، رویداد ایده شوی خدمات کسب و کار و جلسات B2B اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36900
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.