• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
بازرس نظام مهندسی ساختمان گلستان:

تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است

  • کد خبر : 36684
  • 21 اردیبهشت 1403 - 15:29
تاثیر نرخ تعرفه خدمات مهندسی بر کیفیت ساخت و ساز انکار ناپذیر است
پرویز، بازرس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: نرخ گذاری دستوری برای حق الزحمه مهندسان عامل دستمزد پایین آنان است و این موضوع بر کیفیت خدماتی که ارائه می شود، اثرگذار است.

به گزارش نویاب، محمد پرویز اظهار کرد: حق الزحمه و تعرفه خدمات مهندسی در مقایسه با حق الزحمه اصناف مختلف مرتبط با صنعت ساختمان بسیار کمتر است و به جرئت می توان گفت درآمد این قشر در دهک دهم قراردارد.

بازرس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: نرخ گذاری دستوری برای حق الزحمه مهندسان عامل دستمزد پایین آنان است و این موضوع بر کیفیت خدماتی که ارائه می شود، اثرگذار است، البته این مسئله نباید توجیهی برای کاهش کیفیت خدمات باشد اما یک حقیقت انکار ناپذیر است.

وی گفت: در برخی مواقع حق الزحمه یک استادکار ساده ساختمانی از تعرفه هایی که برای یک مهندس متخصص در نظر گرفته بیشتر است.

پرویز با اشاره به استاندارد های دوگانه ای که توسط وزارت راه و شهر سازی تعیین شد، افزود: قیمت اعلام شده برای محاسبه تعرفه خدمات مهندسی نسبت به قیمتی که برای تعرفه های پروژه های نهضت ملی مسکن پرداخت می شود ۴۰ درصد پایین تر است.

وی بیان کرد: مسکن ملی به دلیل سیکل نظام فنی در محدوده استاندارد قرار دارد اما این تفاوت در نرخ گذاری باعث ایجاد دوگانگی در کیفیت شده زیرا توقع ما این است که در بخش خصوصی هم باید همین میزان استاندارد وجود داشته باشد و تعرفه مربوط به خدمات مهندسی این بخش هم با مسکن ملی برابر باشد.

بازرس هیئت مدیره نظام مهندسی گلستان گفت: تعرفه های ساختمان باید از حالت دستوری خارج و عادلانه شود زیرا تا زمانیکه تعرفه ها عادلانه نشود نمی توان ساختمان هایی منطبق با مقررات ملی ساختمان ساخت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36684
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.