• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اتاق ایران هم به رییس جمهور نامه نوشت| به دنبال معافیت از رفع تعهد ارزی برای صادرات کوچک هستیم

  • کد خبر : 36561
  • 19 اردیبهشت 1403 - 10:05
اتاق ایران هم به رییس جمهور نامه نوشت| به دنبال معافیت از رفع تعهد ارزی برای صادرات کوچک هستیم
حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نامه‌نگاری جدید اتاق ایران به رییس جمهور در خصوص مشکلات اقتصادی، گفت: اتاق ایران به دنبال اخذ موافقت دولت برای معافیت صادرکنندگان کوچک از رفع تعهد ارزی است.

به گزارش نویاب به نقل از اقتصادآنلاین، صمد حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا اتاق ایران از ارسال نامه تشکل‌ها به مقام معظم رهبری در مورد مسائل ارزی تولید و مشکلات حاصل از رفع تعهد ارزی اطلاع داشته است، گفت: مشکلاتی در مورد تعهدات ارزی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است و بیشتر واحدها مشکلات و مسائل زیادی نسبت به شیوه‌های تعیین شده رفع تعهد ارزی داشته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: برای این که مقام معظم رهبری در این زمینه رهنمودهای لازم را هم به مسئولان نظام و هم فعالان اقتصادی داشته باشند، نامه‌ای از طرف مدیریت، تشکل‌ها و کمیسیون‌ها تنظیم و فرستاده شده است که انشاءالله برای کشورمان مفید باشد.

حسن زاده  در پاسخ به این سوال که موضع اتاق بازرگانی در مورد بحث رفع تعهد ارزی چیست، گفت: در کنار تمامی مقررات و قوانین بانک مرکزی، درخواست‌هایی مبنی بر این صورت گرفته که شرایطی اتخاذ شود تا تسهیلاتی برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگانی که رقم‌های کوچکی در سال‌های گذشته صادرات داشته‌اند، لحاظ شود.

وی توضیح داد: یک رقم‌های کوچکی که در گذشته صادرات انجام شده، برای رفع تعهد ارزی بلاتکلیف مانده اند که در آن زمان روش‌های ایفای تعهد ارزی آنها به صورت شفاف اعلام نشده بود، به همین دلیل پیشنهاد شده این رقم‌های کوچک به عنوان معاف از تعهد ارزی درنظر گرفته شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که نتیجه این درخواست چه بوده است، گفت: فعلا جوابی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36561
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.