• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان عنوان کرد؛

تولید ارقام مقاوم به بیماری و خشکی در مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان

  • کد خبر : 36526
  • 18 اردیبهشت 1403 - 14:09
تولید ارقام مقاوم به بیماری و خشکی در مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان
صابری، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه ارقام تولیدی این مرکز از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوبی دارند گفت: یکی از رویکردهای ما تولید ارقام مقاوم به خشکی و بیماری‌های گیاهی است.
به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، علیرضا صابری اظهار کرد: متولی تولید ۵۴ هزار تن بذر گلستان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان است که ۲۰ تن از هسته‌های اولیه در ایستگاه‌های تحقیقاتی تولید می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان رطوبت و گرما را یکی از شاخصه‌های افزایش بیماری در استان دانست و گفت: امسال امکان شیوع بیماری‌ از جمله گرما و رطوبت در مزارع گلستان فراهم بود و بخش زیادی از کشاورزان گلستانی از ارقام تولید شده این مرکز استفاده کردند.

وی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ادامه داد: امسال کمتر از پنج درصد کشاورزان گلستانی که از ارقام معرفی شده مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده نکرده بودند متحمل خسارت سنگین شدند.

صابری تاکید کرد: ۹۵ درصد بذور تهیه شده از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان که در اختیار کشاورزان قرار گرفت در برابر آفات و بیماری‌های گیاهی مقاوم و از گلوتن و میزان پروتئین بالا برخوردار هستند.

وی از کشاورزان گلستانی خواست به ارقام معرفی شده از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اعتماد کنند تا تولید خوبی داشته باشند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان پیش‌بینی کرد امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36526
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.